شناسهٔ خبر: 54496 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

ارائه درخواست واقعی‌سازی تعرفه‌های فرودگاهی به دولت

غلامحسین باقریان معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: درخواست‌‌ واقعی شدن نرخ تعرفه‌ها را به وزیر راه و شهرسازی و دولت ارائه داده‌ایم که امیدواریم وزیر راه و شهرسازی با نظر مساعد این موضوع را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، غلامحسین باقریان درباره تعرفه‌های فرودگاهی و هدف‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای واقعی‌سازی نرخ تعرفه‌ها گفت: حدود سه سال است که تعرفه‌های فرودگاهی در بخش مسافری افزایشی نداشته است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در چند سال گذشته اعلام می‌شد که واقعی شدن تعرفه‌های فرودگاهی می‌تواند موجب افزایش قیمت بلیت و تورم شود، در حالی که این گونه نیست.

باقریان اضافه کرد: بابت همه خدماتی که ما به مسافران در پروازهای داخلی ارائه می‌دهیم، مبلغ هفت هزار تومان و در پروازهای خارجی بابت همه خدمات‌ به مسافر‌ فقط مبلغ ۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنیم؛ این در حالی است که ‌فقط شهرداری‌ها برای پروازهای داخلی ۵ درصد قیمت بلیت را که به طورمتوسط حدود ۱۲ هزارتومان می‌شود، از مسافر دریافت می‌کنند، در حالی که هیچ خدماتی به مسافر نمی‌دهند و خدماتی هم در فرودگاه ندارند اما شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که همه خدمات را به مسافران ارائه می‌‌دهد، فقط هفت هزار تومان دریافت می‌کند.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه "با این شرایط امکان توسعه فرودگاه و ارائه بهتر خدمات، مشکل خواهد شد" ‌گفت: فعلاً پیشنهاد افزایش و واقعی شدن نرخ تعرفه‌های فرودگاهی را به وزارت راه و شهرسازی و دولت ارسال کرده‌ایم.

باقریان اضافه کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ در بخش حمل‌ و نقل بار هیچ تعرفه‌ای را دریافت نمی‌کند و تعرفه‌ها فقط دربخش مسافر است.

نظر شما