شناسهٔ خبر: 54637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با شروع طرح راهداری تابستانی انجام می‌شود:

خدمات‌رسانی ۴۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان گلستان/ رصد شبانه‌روزی نقاط پرحادثه استان با ۱۷ دوربین‌ نظارتی

راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۴۰ اکیپ راهداری با ۳۰۰ نفر از راهداران در محورهای مواصلاتی استان به مسافران با آغاز طرح راهداری تابستانی از اول تیرماه لغایت ۳۱ شهریورماه امسال خدمات‌رسانی می‌کنند.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در طرح راهداری تابستانی ۱۲۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک برای استقبال از مسافران تابستانی آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه و حساس جاده‌ای استان به‌صورت شبانه‌روزی توسط ۱۷ دستگاه دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌های استان رصد می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده جهت اجرای موفق طرح راهداری تابستانی در صورت وقوع شرایط بحرانی آمادگی لازم صورت گرفته باشد.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و پلیس‌راه در اجرای طرح راهداری تابستانی تأکید و اظهار کرد: پیام‌های ایمنی و هشداری توسط ۵ تابلوی VMS محورهای پرتردد استان ارائه می‌شود و ۳۶ گشت راهداری نیز در محورهای مواصلاتی حضور لازم را خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان تجدید و احیاء خط‌کشی راه‌ها در محورهای منتهی به مناطق گردشگری و پرتردد را از مهم‌ترین اقدامات آماده‌سازی جاده‌های استان برای استقبال از مسافران تابستانی برشمرد.

میقانی با بیان اینکه گشت‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان حضور شبانه‌روزی دارند، تصریح کرد: نقاط پرحادثه در جاده‌های استان با نصب تابلو و علائم ایمنی آشکارسازی شده و تابلوهای مسیرنما و خطرنما و اجرای شیارهای لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

وی به ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و ورودی شهرها و شستشوی تابلو و گاردریل‌ها در محورهای اصلی، فرعی و روستایی به طول حدود ۳۰۰۰ کیلومتر در استان گلستان اشاره کرد و افزود: نگهداری و برقراری روشنایی در محورهای مواصلاتی استان و لکه‌گیری، درزگیری و روکش آسفالت در محورهای پرتردد استان از دیگر اقدامات راهداری اجرا شده در جهت افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای است.

 وی ادامه داد: تلفن گویای ۱۴۱ با بروز رسانی هر چهار ساعت یک‌بار از وضعیت راه‌های استان آماده پاسخگویی به هموطنان است و همچنین برای ارتباط مستقیم با مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان می‌توان با شماره تلفن ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ تماس گرفت.

نظر شما