شناسهٔ خبر: 54843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۳هزار هکتار زمین در خراسان رضوی

رفع تصرف معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از ۳ هزار هکتار زمین در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی  استان خراسان رضوی گفت: ۳هزار و ۶۷۰هکتار از اراضی ملی در استان  از چنگال زمین خواران رفع تصرف شده است.

امید طهماسبی افزود: این مهم با حمایت قاطع دادگستری و دادسرای عمومی خراسان رضوی درحوزه حفاظت از اراضی ملی، دولتی و موقوفات در سال های اخیر با ورود شورای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با سودجویان و زمین خواران محقق شده که سال ۹۶ از پرتوفیق ترین سال ها دراعاده حقوق بیت المال و حفظ این حقوق در استان بوده است.

وی گفت: در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد و زمینهای ارزشمند داخل محدوده و حریم و مجاور شهر مشهد نیز بیش از هزار هکتار از اراضی ملی که بین پلاک های ثبتی قرار گرفته و در معرفی سوء استفاده زمین خواران بود شناسایی و سند آن به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور دریافت شد.

 معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: قسمت های داخل محدوده و حریم شهر نیز برای بر طرف کردن نیازهای توسعه ای شهر، به سازمان مسکن و شهرسازی تحویل شد.

طهماسبی ارزش این اراضی را  بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 وی گفت: ۲هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی ملی اعاده شده در استان مربوط به بردسکن و از زمینهای با ارزش داخل  شهر بوده است.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی از سربازان گمنام امام زمان(عح)درتحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی  تجلیل کرد.

نظر شما