شناسهٔ خبر: 54895 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دستگاه VOR فرودگاه گرگان جمع آوری شد

آغاز به کار دستگاه DVOR فرودگاه گرگان از امروز

DVOR بعد از ۱۵ سال سرويس دهی بی وقفه و شبانه روزی، دستگاه کمک ناوبری VOR-DME فرودگاه گرگان خاموش و جمع آوری شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ دستگاه کمک ناوبریVOR-DME که بیش از ۱۵ سال در طرح های تقرب و دستورالعمل های پروازی فرودگاه گرگان مورد استفاده قرار می گرفت، توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و کارشناسان اداره الکترونیک هواپیمایی اداره کل فرودگاههای استان خاموش و جمع آوری شد.

با جمع آوری ساختمان و تاسیسات مربوط به VOR-DME قدیم، سیصد متر ابتدای باند ۱۳ که به واسطه مانع پروازی بودن ساختمان VOR-DME مورد استفاده قرار نمی گرفت، به باند افزوده می شود و تمام ۳۳۰۰ متر باند فرودگاه گرگان مورد استفاده عملیاتی قرار می گیرد.

خاطر نشان می شود که چراغ های کمک بصری پاپی باند ۱۳ که پیش از این تائیدیه وارسی پروازی را دریافت کرده بودند نیز عملیاتی می شوند.

این اقدام در راستای آغاز بهره برداری عملیاتی از سامانه کمک ناوبری جدید DVOR-DME و اطلاعیه های هوانوردی درج شده در کتاب هوانوردی ایران صورت می گیرد. بر این اساس، سامانه کمک ناوبری جدید DVOR-DME فرودگاه گرگان از نخستین ساعات بامداد امروز خرداد ماه عملیاتی شده و طرح های تقرب و دستورالعمل های ورودی و خروجی پروازها بر اساس آن انجام می‌شود.

نظر شما