شناسهٔ خبر: 54898 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در باتزدید از آزادراه جنوبی تهران خبر داد:

انتقال باراندازهای شهر تهران به شهر فرودگاهی امام خمینی/ تاکید بر توسعه رینگ آزادراهی از گرمسار تا سمنان/ پیشرفت ۴۵ درصدی احداث آزادراه جنوبی تهران

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی احداث آزادراه جنوبی تهران گفت: به دنبال جمع آوری باراندازها از شهر تهران و انتقال آن‌ها به منتهی‌علیه جنوب شرق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستیم، زیرا معتقدیم که این اقدام به ارتقای سطح زندگی مردم تهران کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از قطعه ۳ پروژه آزادراهی کمربندی جنوبی تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه یکی از بزرگترین آزادراه‌های کشور به طول ۱۵۸ کیلومتر است که در جنوب غرب تهران قرار دارد و از جهت حمل‌ونقل موجب اتصال تمام آزادراه‌ها و بزرگراه‌های اطراف تهران مانند کرج-قزوین، ساوه-قم، چرمشهر-گرمسار، و گرمسار-سمنان می‌شود.

وی افزود: این آزادراه از جهت ایجاد آرامش برای شهر تهران بسیار مهم است و می‌تواند در راستای بهبود محیط زیست تهران از از ورود ماشین‌آلات سنگین در جنوب و غرب تهران و همچنین ایجاد ترافیک سنگین در آن منطقه جلوگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در این آزادراه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. البته تاکنون ۷۸۰ میلیارد تومان صورت وضعیت برای این پروژه صادر شده و انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

آخوندی از پیشرفت  فیزیکی ۴۵ درصدی آزادراه جنوبی تهران خبر داد و گفت: از نظر فناوری آخرین فناوری‌های روز در بخش‌های اساس و زیراساس به کار رفته و همچنین یک کارخانه آسفالت بسیار مدرن به منظور تولید آسفالت با طول عمر بالا برای این آزادراه ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت پروژه از جهت منظر و مرئی کار مفصلی صورت گرفته است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در راستای ارتقای ایمنی، نیوجرسی‌های مفصلی در این پروژه به کار رفته و هیچگونه گاردریل فلزی برای این پروژه استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از این آزادراه آسفالت شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های این آزادراه اجرای همزمان قطعات آن در طول ۱۵۸ کیلومتر است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن اعلام رضایت از کیفیت اجرای این آزادراه اظهار داشت: پل‌های بسیار بزرگی مانند پل روگذر جاده ساوه و پل روگذر آزادراه قم در حال اجرا و از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آخوندی با اشاره به نحوه دسترسی آزادراه جنوبی تهران به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان داشت: به دنبال جمع آوری باراندازها از شهر تهران و انتقال آن‌ها به منتهی‌علیه جنوب شرق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هستیم، زیرا معتقدیم که این اقدام به ارتقای سطح زندگی مردم تهران کمک می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۲۷۰۰ نفر در این پروژه گفت: آزادراه جنوبی تهران یکی از پروژه‌های بسیار مهم برای پایتخت است و امیدواریم بتوانیم این امکان را برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و مرکزی به عنوان چهار استان پیرامون این آزادراه ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بزرگ این وزارتخانه توسعه رینگ آزادراهی از گرمسار تا سمنان است.

آخوندی با اشاره به ظرفیت تولیدی کارخانه آسفالت آزادراه جنوبی یادآور شد: این کارخانه برای آسفالت ریزی روزانه ۳۰۰۰ تن ظرفیت تولید دارد.

وی در پایان با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه گفت: ۷۰ درصد منابع مالی مورد این پروژه از سوی بخش خصوصی و ۳۰ درصد از سوی دولت تامین می‌شود. سهم دولت از طریق اوراق مشارکت پرداخت شده و مشکل خاصی ندارد. همچنین طی دو سال اخیر روزانه بیش از يك میلیارد تومان صورت وضعیت برای این پروژه صادر شده است.

نظر شما