شناسهٔ خبر: 55024 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرماندار تهران:

روند نوسازی بافت فرسوده پایتخت کند است

عیسی فرهادی فرماندار تهران با بیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر تهران باید حداکثر تا ۱۰ سال آینده نوسازی شود گفت: روند اصلاح این بافت بسیار کند پیشرفت می کند که توجه شهرداری و راه و شهرسازی را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عیسی فرهادی روز یکشنبه در نشست شورای اداری تهران بیان کرد: اصلاح بافت فرسوده یکی از سیاست های محوری دولت و شهرداری است که باید آن را جدی گرفت.
وی مشکلات شهرک های تهران را از دیگر مشکلات تهران بزرگ ذکر کرد و افزود: بسیاری از شهرک های تهران مشکلات قدیمی در حوزه های مختلف از جمله آب، برق، گاز و حریم دارند که هر مسئولی باید در حوزه مسئولیت خود برای رفع آن تلاش کند.

فرهادی گفت: جلساتی برای بررسی و رفع مشکلات مناطق مختلف تهران با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس، اعضای شورای شهر، شورایاری ها و مردم این مناطق به همت فرمانداری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست ها مشکلات مختلف مردم مناطق از جمله بافت فرسوده، ترافیک، معابر، آب، برق، گاز، تلفن و اسناد شهرک ها بررسی و برای رفع آن تلاش می شود.

فرهادی همچنین تلاش مدیران شهر تهران برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، سرکشی به خانواده معظم شهدا و جانبازان و همچنین برقراری میز خدمت در اداره ها برای تکریم ارباب رجوع را خواستار شد.

به گفته وی، ایجاد اشتغال از جمله اشتغال روستایی، بیمه روستایی و عشایری باید مورد توجه جدی مدیران باشد.

فرهادی گفت: ۱۷۳ طرح نیمه تمام در حوزه میراث فرهنگی در تهران وجود دارد که در صورت تکمیل ۲۰ هزار شغل ایجاد می کند.

وی با انتقاد از برخی مهاجرت ها به سمت تهران بزرگ بیان کرد: شهر تهران زمینه ساز ایجاد اشتغال برای سایر استان ها شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در پایان این نشست با بیان اینکه یک بسته فراگیر اشتغال در سال ۹۶ توسط مجلس و دولت به عنوان توسعه اشتغال روستایی ارائه شده است، گفت:مشوق های بیمه ای و آموزش واقعی در محیط کسب و کار از جمله بخش های این بسته فراگیر است.

سعید دهقان افزود: سهم استان تهران برای ایجاد اشتغال روستایی ۲۸۷ میلیارد تومان بود که طرح های آن برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل تهران معرفی شده است.

وی گفت: استان تهران رتبه اول را برای تصویب و پرداخت تسهیلات داراست.

این مسئول با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی نیز گفت: اعتبار مشاغل خانگی در استان تهران ۴۸ میلیارد تومان درسال ۹۶ و ۴۸ میلیارد تومان در سال جاری بوده است که تاکنون به دوهزار و ۲۰۰ طرح تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد پرداخت شده است.

این نشست با محوریت بررسی طرح های اشتغالزایی خانگی و روستایی برگزار شد.

نظر شما