شناسهٔ خبر: 55034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استان انجام شد؛

تصویب طرح ویژه توسعه استان مازندران در جلسه شورایعالی شهرسازی کشور

جلسه با حضور استاندار در جلسه شورایعالی شهرسازی کشور طرح ویژه توسعه استان با رویکرد مازندران یکپارچه همراه با توسعه متوازن و پایدار مطرح و به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، در این جلسه که اعضای شورایعالی شهرسازی کشور و تعدادی از معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند مقرر شد در این طرح به عنوان اولین طرح در کشور همه مسائل مربوط به آسیبهای زیست محیطی، کاهش ضایعات ساخت و ساز ، حمل و نقل ترکیبی ، سکونت ، گردشگری ، طرح دریا و اقتصاد دریا در قالب یک نقشه راه تنظیم و تدوین و به صورت نظام مند با بهره گیری از مشاوران داخلی و خارجی طراحی و به شورایعالی شهرسازی کشور ارائه شود.

استاندار مازندران ضمن اشاره به اینکه در این طرح مازندران یک کلان شهر دیده شده اظهار کرد: باید بدون اینکه اکوسیستم مازندران به هم بخورد و ساختارهای شریانی آن آسیب ببیند توسعه متوازن مازندران را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از موانع این امر بروکراسی و استعلام های غیر ضرور است افزود: این موانع بازدارندگی دارد و سرمایه گذار و فعال اقتصادی را فرار میدهیم و مردم را خسته می کنیم.

مهندس عبداله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز یادآور شد: گزارش توجیهی ضرورت طرح ویژه توسعه استان مازندران با هدف استفاده بهینه از توانهای بالقوه استان و ایجاد مدیریت فضای یکپارچه پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۹۷/۳/۲۸ مورد تائید قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران افزود طرح ویژه توسعه استان مازندران با تاکید استاندار و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران با استناد به بند ۱۰ ماده یک آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب هیات وزیران در دستور کار تهیه قرار گرفته است.

نظر شما