شناسهٔ خبر: 55036 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جریان بازدید مطرح شد:

تاكید لاریجانی بر پرداخت به‌موقع بودجه آزادراه تهران- شمال از سوی دولت/ حمایت مجلس در تامین مالی پروژه/ لزوم مستندسازی اقدامات مهندسی انجام شده از سوی رسانه ملی

لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از آزادراه تهران- شمال گفت: مجلس تامین مالی این پروژه را مدنظر قرار دارد و دولت باید در تخصیص به موقع اعتبارات اقدام كند تا اجرای پروژه با تعویق مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از نزدیك شاهد تلاش پیمانكاران و مشاوران و دست‌اندركاران این پروژه بودم و از صمیم قلب به خاطر فعال كردن پروژه‌ای كه سال‌ها متوقف شده بود آن‌ها را تحسین كردم.

وی تلاش و همت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای مدیریت این پروژه سنگین را تحسین كرد و گفت: آزادراه تهران-شمال كار پیچیده و از نوع فنی موجب كسب استانداردهای مطلوبی برای كشور است، به طوریكه از نظر فنی و حجم پروژه در مقایسه با سایر پروژه‌های راهسازی كمتر مشاهده شده است.

لاریجانی با توجه به عظمت عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال بیان داشت: به طور حتم هر اتفاق مانند ریزش‌ها در طول اجرای پل‌ها و تونل‌ها خاطرات متعددی برای دست‌اندركاران این پروژه محسوب می‌شود كه باید به عظمت كار توجه كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: با توجه به لحاظ كردن زیبایی و معماری منظر و عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال باید دانشكده‌های فنی از این پروژه و تجربه ارزشمند آن استفاده كنند.

وی در ادامه از پیمانكاران، مشاوران و دست‌اندركاران آزادراه تهران-شمال تشكر و قدردانی كرد و گفت: امیدوارم همت انجام شده به سرانجام برسد و در این راستا ساماندهی بودجه مورد نیاز این پروژه نیز مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد. همچنین بنیاد مستضعفان نیز در زمینه پشتوانه مالی خود تلاش كنند.

لاریجانی ادامه داد: مجلس تامین مالی این پروژه را مدنظر قرار دارد و دولت باید در تخصیص به موقع اعتبارات اقدام كند تا اجرای پروژه با تعویق مواجه نشود.

این مقام مسئول تصریح كرد: به دلیل اینكه طی چند سال اخیر تكمیل آزادراه تهران-شمال به تعویق افتاده، لذا تا زمان‌بندی واقع‌بینانه به اصلاح تلقی به وجود آمده در مردم، كمك شود.

لاریجانی به رادیو و تلویزیون تاكید كرد: اقدامات مهندسی انجام شده در آزادراه تهران-شمال برنامه‌های مستند با هدف معرفی به مردم تهیه كنند.

رئیس مجلس شورا اسلامی افزود: این آزادراه به دلیل تفاوت‌های چشمگیر با سایر پروژه‌ها با كمك مهندسان دست‌اندركار این آزادراه برنامه‌های مستند تهیه و تصویر آن در جامعه منعكس شود.

وی بر معرفی آزادراه تهران-شمال از طریق سایر رسانه‌ها نیز تاكید كردو گفت: همچنین دانشجویان و مهندسان نیز می‌توانند از تجربه گران‌بهای ساخت آزادراه تهران-شمال استفاده كنند.

نظر شما