شناسهٔ خبر: 55045 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران:

باید نقدینگی به سمت پروژ‌ه‌های ثروت‌زا هدایت شود

لاريجاني در جمع رئیس مجلس با بیان اینکه هدایت نقدینگی به موضوعات و مسائل جزئی نفعی نداشته و ثروتی به کشور اضافه نمی‌کند، گفت: دولت باید بسترهای هدایت نقدینگی‌های مردم به پروژه‌های ثروت زا را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی لاریجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران گفت: از صبح اول وقت امروز فرصتی شد تا با آخوندی وزیر راه و شهرسازی، احمدی لاشکی نماینده مجلس و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه یک پروژه بازدید کنیم و به نظر من کار حیرت‌آوری توسط مهندسان ایرانی انجام شده است که از نظر ساختار مهندسی سطح بالایی دارد و حجم اصلی کار توسط مهندسان و مشاوران داخلی اجرا شده است.

وی افزود: حجم زیادی از منطقه یک آزادراه تهران –شمال حدفاصل تهران تا شهرستانک دارای تونل‌های بزرگ است که از استانداردهای بالایی در حوزه ایمنی برخوردارند.

لاریجانی بیان داشت: ضمن اینکه در فرآیند ساخت پل‌های این پروژه نیز دقت نظر بالایی وجود دارد. بنابراین کار بسیار ارزشمند و البته پرهزینه‌ای در آزادراه تهران- شمال انجام می شود که ارتباط جدیدی بین تهران و شمال کشور برقرار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، مجموعه زیبایی منظر و معماری راه در طول این مسیر طراحی می‌شود که یک اقدام ارزشمند است و انتظار داریم همزمان با تکمیل منطقه یک، امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی این منطقه نیز به بهره‌برداری برسد تا ضمن اشتغالزایی، آسایش مردم را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره وجود نقدینگی زیاد در جامعه گفت: در حال حاضر نقدینگی زیادی در دست مردم است که هدایت این نقدینگی‌ها در جهت پروژه‌های بزرگ به دلیل ثروت‌زا بودن می‌تواند برای کشور منفعت داشته باشد.

لاریجانی یادآور شد: نکته مهم این است که دولت بسترهایی را فراهم کند که نقدینگی به پروژه ثروت‌زا هدایت شود؛ نکته مهم دیگر به خود مردم مربوط می‌شود که در این زمینه لازم است نقدینگی جامعه در جهت پروژه‌های عمرانی هدایت شوند، چرا که هدایت نقدینگی به موضوعات جزئی نفعی برای کشور ندارد و ثروتی هم به کشور اضافه نمی‌کند اما پروژه‌های عمرانی، ایران را آباد می‌کنند، ضمن اینکه استفاده از اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی تضمینی برای سود مردم است که ثروت زیادی را فراهم می‌آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای پروژه‌هایی که به حجم زیاد سرمایه‌گذاری نیاز دارند باید بستر مشارکت مردم فراهم شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه هدایت نقدینگی به موضوعات و مسائل جزئی نفعی نداشته و ثروتی به کشور اضافه نمی‌کند، گفت: دولت باید بسترهای هدایت نقدینگی‌های مردم به پروژه‌های ثروت‌زا را فراهم کند.

نظر شما