شناسهٔ خبر: 5506 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ترمینال یک فرودگاه مهرآباد امروز با حضور آخوندی/ افزایش بیش از ۲ میلیون نفری ظرفیت مسافری مهرآباد

فرودگاه مهرآباد ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح رسمی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ترمینال یک فرودگاه مهرآباد امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به صورت رسمی افتتاح شد. همچنین دکتر آخوندی از ترمینال ۲ این فرودگاه بازدید کرد.

ترمینال یک فرودگاه بین المللی مهرآباد در گذشته به عنوان ترمینال خروجی پروازهای حج مورد استفاده قرار می‌گرفت که پس از انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این ترمینال بازسازی و برای پروازهای داخلی از روز پنجشنبه ۲۱ اسفند جاری مورد استفاده قرار گرفت که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، پروازهای دو شرکت هواپیمایی کیش ایر و زاگرس ایر به ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد منتقل شده که ۱۷ درصد کل پروازهای این فرودگاه را شامل می‌شود.

ترمینال یک با مساحت حدود ۲۲ هزار مترمربع بزرگترین فضای ترمینالی اداری فرودگاه مهرآباد است. با بازسازی ترمینال یک و استفاده از ظرفیت موجود در فرودگاه٬ دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت مسافری این فرودگاه افزوده می‌شود. سالانه ۱۴ میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام و پذیرش می‌شوند که با افتتاح این ترمینال حجم مسافران به بیش از ۱۶ میلیون نفر در سال افزایش یافت.

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد دارای دو سالن پروازهای ورودی و خروجی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالن پروازهای خروجی این ترمینال جهت بدرقه مسافران نوروزی آماده شده و بخش سالن پروازهای ورودی نیز اوائل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در مدت ۴۰ روز با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. بعد از تکمیل سالن پروازهای ورودی ترمینال یک ۳۰ درصد از حجم اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه به ترمینال یک منتقل خواهد شد ضمن اینکه ۳۰ درصد از این حجم توسط ترمینال ۲ و ۴۰ درصد از حجم اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه مهرآباد از ترمینال‌های ۴ و ۶ این فرودگاه انجام می شود./

نظر شما