شناسهٔ خبر: 55207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سلمان‌زاده تشریح کرد؛

تمهیدات راهداری استان آذربایجان‌شرقی برای سفرهای تابستانی/ آغاز فعالیت‌های عمرانی همزمان با طرح راهداری تابستانی/ ۷۰۰ راهدار در طول تابستان خدمات‌رسانی می‌کنند

منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ راهدار در طول تابستان، برنامه‌های این اداره‌کل را برای خدمات‌رسانی به مردم در طول سفرهای تابستانی را تشریح کرد.

منوچهر سلمان‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی گفت: برای طرح‌های راهداری مانند زمستانی و تابستانی در چند حوزه مأموریت داریم که به‌صورت ویژه این موضوعات را رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مربوط به شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری است، تصریح کرد: بازدیدهای مضاعف از شرکت‌های حمل‌ونقل، نظارت بر بلیت‌های آن‌ها و به‌خصوص نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل با بازدیدهای فنی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: همچنین با مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در محورهای استان قرار دارند، جلسات هماهنگی برگزار شده و به‌صورت دوره‌ای از آن‌ها همراه با دیگر دستگاه‌های نظارتی با اولویت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها بازدید می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بخش فناوری اطلاعات و مرکز ۱۴۱ در طول طرح راهداری تابستانی بیان کرد: در حوزه راهداری با توجه به مساعد شدن آب‌وهوا برای فعالیت‌های عمرانی، تلاش مضاعفی توسط همکاران صورت می‌گیرد که در کنار آن‌ها نیز به مسافران خدمات داده می‌شود.

سلمان‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تا اواخر خردادماه تقریباً هر روز بارندگی داشتیم، فصول کاری استان آذربایجان شرقی متفاوت از بقیه استان‌ها است که امسال نیز بارندگی در استان بی‌نظیر بود و وارد شرایط ترسالی شدیم که فعالیت‌های عمرانی را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: براین اساس در سه‌ماهه اول سال فعالیت چشمگیری در حوزه‌های عمرانی نداشتیم و فعالیت‌های عمرانی از اواخر خردادماه آغاز شده که در محورها تجهیز کارگاه‌ها و روکش آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این استان ۳۰ مجتمع خدمات رفاهی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: حدود ۷۰۰ نفر در ۵۵ مرکز شامل ادارات راهداری، راهدارخانه‌های موقت و دائم در طرح راهداری تابستانی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با پلیس‌راه برای حوادث جاده‌ای، ایجاد محدودیت‌ها و کنترل‌های ترافیکی به‌عمل‌آمده، اظهار کرد: در بخش مرزها نیز آمادگی کامل برای مرز تردد مسافران وجود دارد و در این خصوص نیز مرز جلفا به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند که اقدامات برای تردد مسافران در کنار فعالیت‌های عمرانی به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

سلمان‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات مداوم و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اورژانس، هلال‌احمر، پلیس‌راه و امدادخودروها در طول راهداری تابستانی گفت: نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل، مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین، ایمنی ناوگان و آموزش رانندگان و متصدیان شرکت‌های حمل‌ونقل برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سیستم‌های IT و ITC جاده‌ای به‌صورت سازمانی برای نظارت بیشتر بر تردد جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای استفاده می‌شود و برای سه‌ماهه دوم امسال تعداد ۳۱ دستگاه دوربین سرعت‌سنج ثابت افزوده می‌شود که افزایش دو برابری ظرفیت دوربین‌های نظارتی را در پی دارد و به کاهش تلفات جاده‌ای با توجه به اینکه بیشترین عامل در آن رفتار انسانی است، کمک می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در خصوص افزایش تردد در محورهای استان اظهار کرد: برای سفرهای نوروزی ۱۵ درصد افزایش تردد را پیش‌بینی کردیم که ۲۹ درصد افزایش داشتیم و به‌تبع آن می‌توان پیش‌بینی کرد سفرهای تابستانی با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در نظر گرفته‌شده، افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

وی در پایان به مسافران توصیه کرد: مسافران و رانندگان زمان سفر را بخشی از سفر در نظر بگیرند و با رعایت نکات ایمنی از طول سفر لذت ببرند.

نظر شما