شناسهٔ خبر: 55301 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاه ها:

دستورالعمل شيوه خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در عمليات حج ابلاغ شد

حسین اسفندیاری از سوي قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايي ايران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکريم زائرين بيت الله الحرام در عمليات رفت و برگشت حجاج به مديران کل و مديران فرودگاههای اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با ارسال این دستورالعمل خطاب به مدیران کل و مدیران فرودگاه‎های اردبيل، اروميه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بيرجند، تبريز، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، شيراز، كرمان، كرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و يزد آورده است:

با توجه به  برنامه‎ريزي‎هاي انجام شده براي شروع عمليات حج تمتع سال جاري و در راستاي آمادگي فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تكريم زائرين بيت الله الحرام در عمليات رفت و برگشت حجاج، مقتضي است نسبت به انجام موارد مشروحه ذيل اقدام فرمایید.

۱- بازديدهاي مستمر از تمامي قسمت‎هاي فرودگاه(Land side- Air side)  و رفع نواقص احتمالي

۲- تشكيل جلسات با نهادها و سازمان‎هاي ذيربط و انجام هماهنگي‎هاي لازم.

۳- پيگيري جهت آماده بودن دستگاه‎هاي كمك ناوبري، دستگاه‎هاي  x-ray، گيت وي، تسمه نقاله، سيستم روشنایي سطوح پروازي، تاسيسات سرمايشي و گرمايشي، ژنراتورهاي برق اضطراري و...

۴- ايجاد هماهنگي‎هاي لازم به منظور آمادگي و حضور كاركنان فني و عملياتي، اطلاعات پرواز، مدير ترمينال و ... در طول زمان انجام پروازهاي حج تمتع.

۵- انجام تمهيدات لازم به منظور فراهم كردن مكان مناسب جهت انجام فريضه نماز.

۶- تاكيد بر حضور مديران در زمان‎هاي پيك حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

۷- تاكيد بر رويكرد استفاده از چندپيشگي جهت راهنمایي حجاج و همراهان و راه‎اندازي سيستم " از من بپرس".

۸- پيش‎بيني حوادث و بحران‎هاي احتمالي و برنامه‎ريزي براي در نظر گرفتن سناريوي مناسب براي عبور از آن.

۹- نظارت جدي بر قيمت كالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎هاي مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه براي شكايات مسافران.

۱۰- تاكيد برهماهنگي جدي و كامل با شركت‎هاي هواپيمایي و شركت‎هاي ارائه‎دهنده خدمات هندلينگ در خصوص عدم تاخير پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگيري از بحران‎هاي احتمالي.

۱۱- مستندسازي حوادث يا بحران‎هاي احتمالي به صورت صوتي و تصويري(عكس و فيلم).

۱۲- اتخاذ تدابير لازم در ارتباط با محل پارك خودروهاي مشايعين و مستقبلين.

۱۳- برنامه‎ريزي و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شايسته به حجاج بيت الله الحرام و مشايعين و مستقبلين آنها.

۱۴- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذيرش حجاج به حوزه قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عمليات حج شركت.

۱۵- انجام اقدامات مناسب براي پاكسازي و زيباسازي محاوط فرودگاهي و بررسي و ساماندهي مسيرهاي دسترسي به ترمينال‎هاي اعزام و پذيرش حجاج.

۱۶- اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت حجاج بيت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرايط فقهي آنان، در فرودگاه‎هایي كه اعزام و پذيرش اين گروه حجاج را برعهده دارند .

۱۷- بارگذاري و بروزرساني مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگي روابط عمومي.

۱۸- پيش‎بيني تمهيدات لازم در خصوص تاخيرات احتمالي ايرلاين‎ها.

۱۹- هماهنگي با فرماندهان پليس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعايت برنامه زمان‎بندي جلسات توجيهي و چك‎هاي امنيتي.

۲۰- هماهنگي با پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راهورناجا در خصوص تردد ايمن و آرام حجاج، مستقبلين و مشايعين گرامي.

۲۱- هماهنگي با نهادهاي ذي‎ربط فرهنگي در خصوص غنا بخشي به ساعات حضور مستقبلين در فرودگاه‎ها

نظر شما