شناسهٔ خبر: 55355 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش کیفیت و دید افقی در جنوب و غرب کشور/ شوش گرم‌ترین شهر کشور با دمای ۵۰ درجه بالای صفر

آب و هوا براساس آخرین تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقش‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور همچنان آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس نقش‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور همچنان آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

با این حال در ادامه ورزش بادهای تند که بعضا همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود بازهم امروز و فردا در نیمه شرقی کشور به خصوص در شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات شاهد توفان خواهیم بود که این مساله باعث کاهش کیفیت هوا و کم شدن دید افقی به خصوص در منطقه زابل خواهد شد.

البته این پدیده برخی از مناطق غرب، غرب و جنوب غرب کشور را ظرف امروز تحت الشعاع خود قرار داده که این موضوع در مناطقی از جنوب غرب و غرب با شدت بیشتری همراه بوده و می‌توانیم انتظار کاهش کفیت و کم شدن دید افقی را هم در این مناطق داشته باشیم.

براساس این هشدارها توصیه می‌شود، تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده ای بکار گرفته شود.

 در ادامه پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به وزش بادهای تند در جنوب کشور غرب دریای عمان برای اواسط روز چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود و لازم است هنگام حضور در دریا تمهیدات لازم اندیشیده و به هشدارهای اعلام شده توجه کامل شود.

تهران هم امروز هوایی صاف داشت که در بعضی اوقات شاهد وزش باد بود که به نظر می‌رسد این وزش‌ها در اوایل شب با افزایش سرعت همراه باشد. دمای حداکثر پایتخت ۳۹ درجه و حداقل دما در تهران فردا ۲۶ درجه خواهد بود.

از بین مراکز استان‌ها هم دیروز گرم‌ترین مرکز اهواز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر بود و بعد از آن قم با ۴۶، خرم‌آباد و گرگان به ترتیب با ۴۳ و ۴۲ دیگر مراکز گرم کشور بودند.

گرم‌ترین شهر هم شوش در استان خوزستان بود که دمای ۵۰ درجه بالای صفر را تجربه کرد و بعد از آن شهرهای بستان و دهلران با دمای ۴۹ درجه دیگر شهرهای گرم کشور بودند.

خنک‌ترین مراکز استان هم خرم آباد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر بود و بعد از آن کرمان و همدان با دمای ۱۵ درجه بالای صفر دیگر مراکز خنک کشور به شمار می‌آیند.

دمای مراکز استان طی سه روز آینده را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما