شناسهٔ خبر: 55365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

سکونت ۱۰ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده شهری کشور

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰ میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان، هوشنگ عشایری ظهر امروز در ستاد بازآفرینی شهری با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در کرمان اظهار داشت: در گذشته برای بافت‌های فرسوده شهرهای کشور در تهران تصمیم می‌گرفتیم که بازخورد آن منفی می‌شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان داشت: دولت وارد حوزه مسکن شد و فاجعه اتفاق افتاد بنابراین برنامه بازآفرینی شهری را با رویکرد محله محوری ارائه کردیم.

وی ادامه داد: برنامه ملی بازآفرینی در قالب توان‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محله، کاربری،خدمات زیربنایی و نوسازی مسکن اجرا می‌شود.

عشایری افزود: ۱۰ میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند و سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ۲۷۰ محله در راستای اجرای طرح ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری مصوب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه اقدام مشترک نداشتیم و هر کدام ساز خودمان را می‌زدیم اما ستاد بازآفرینی شهری برنامه‌های متفرقه در محله‌های مورد هدف را تجمیع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای شتاب‌دهی تمام دارایی دولت که اراضی دولتی است را در اختیار طرح ملی بازآفرینی شهری قرار می‌دهد.

نظر شما