شناسهٔ خبر: 55406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

رتبه نخست بندرعباس با ۲۹درصد افزایش ورودی ترانزیت كالا

داریوش باقرجوان مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود : در ۳ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بندرشهید رجایی  با کسب ۲۹ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

وی اضافه کرد: در این مدت هفتصد و سه هزار و ششصد و هفتاد و یك تن (۷۰۳۶۷۱) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

باقر جوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  همچنین مرزهای پرویزخان ،بازرگان و باشماق را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۰ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها ۳۰ درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

داریوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی ۳ ماهه نخست سال ۹۷ ،  ۲۴۴۰ هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است .

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

نظر شما