شناسهٔ خبر: 55410 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

روند افزایش سرعت باد تا فردا در شرق و جنوب شرق کشور همراه با خیزش گردوخاک / رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق در ارتفاعات سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان

گرد و خاک بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، همان‌طور که پیش‌بینی شد از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه با افزایش سرعت باد ۱۲۰ روزه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، همان‌طور که پیش‌بینی شد از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه با افزایش سرعت باد ۱۲۰ روزه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

در این زمینه در برخی مناطق سیستان و بلوچستان بویژه زابل، شرق کرمان و خراسان جنوبی موجب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

از اینرو توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای بکار گرفته شود.

با این همه و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از روی مدل‌ها و نقش‌های هواشناسی طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی را شاهد خواهد بود.

با این حال در ادامه وجود پدیده گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور و همچنین جنوب استان سمنان و همچنین زابل طی دو روز آینده فردا چهارشنبه ۱۳ تیرماه نیز در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌شرقی وزش باد و گردوخاک رقیق رخ خواهد داد.  

برای چهارشنبه و پنجشنبه به خصوص در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین شرق استان هرمزگان می‌توان انتظار رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق را داشت.

تهران امروز هم آسمانی صاف داشت اما در بعدازظهر وزش باد در برخی نقاط می‌تواند همراه با خیزش گردوخاک محلی باشد.

حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۹ درجه بالای صفر بود و کمینه دما برای آن ۲۶ درجه پیش‌بینی شده است.

اهواز در بین مراکز استان با ۵۲ درجه گرم‌ترین بود و بعد از آن خرم‌آباد، قم و کرمانشاه با تجربه دمای ۴۳ درجه بالای صفر دیگر مراکز گرم استان‌های کشور بودند.

در این بین خنک‌ترین مرکز استان همدان با دمای ۱۴ درجه بالای صفر بود. اردبیل با دمای ۱۵، زنجان ۱۶ و همچنین ارومیه و شهرکرد نیز با دمای ۱۷ درجه بالای صفر دیگر مراکز استان‌های کشور بودند که هوایی خنک را در فصل گرم تابستان تجربه کردند.

نظر شما