شناسهٔ خبر: 55494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه هم‌اندیشی طرح تفصیلی شهر جیرفت

جلسه جلسه هم اندیشی طرح تفصیلی شهر جیرفت با حضور اعضای کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ و مشاور طرح تفصیلی در محل سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، جلسه هم‌اندیشی طرح تفصیلی شهر جیرفت با حضور اعضای کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ و مشاور طرح تفصیلی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد. در ابتدا مهندسین مشاور به ارائه طرح تفصیلی پیشنهادی خود و توضیح پیرامون جزئیات آن پرداختند.

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ضمن تاکید بر تصمیم سازی پایدار برای آینده با توجه به پیشینه تاریخی شهر جیرفت بر توجه ویژه به محلات کلرود و کهوروئیه و سرجاز در ضوابط طرح که منجر به احیا،باززنده سازی و بازگشت سرزندگی به این محلات محروم شهری گردد نیز اشاره نمود هم چنین وی بیان کرد رودخانه هلیل پتانسیل تبدیل به مرکز توسعه شهری جیرفت را داراست و بر توجه به نقش گردشگری در طرح حاشیه هلیل رود تاکید نمود.

وی افزود: در سفر وزیر راه و شهر سازی به جیرفت و بازدید از سطح شهر دستور طراحی ویژه ساماندهی حاشیه هلیل رود را دادند که در پی آن از طرف اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان یک مشاور شهرسازی جهت بررسی و طراحی این نقطه از شهر انتخاب و تاکنون حدود ۹۰ درصد از طرح تکمیل شده است.

در این طرح که در قسمت شرق رودخانه از شمال شهر جیرفت(محله رهجرد) تا جنوب شهر از کهوروئیه تا کلرود مکان‌های لازم تفریحی و اقامتی مانند هتل، باغ پرندگان، باغ گیاه شناسی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری و تفریحی پیشنهاد شده است که در صورت تصویب بایستی توسط شهرداری وسرمایه‌گذاران بخش خصوصی این طرح اجرا شود.

در ادامه نمایندگان نظام مهندسی ساختمان، اداره محیط زیست، جهاد کشاورزی جنوب کرمان، شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت نیز پیشنهادات خود را جهت بهبود طرح تفصیلی پیشنهادی مشاور مطرح نمودند.

همچنین مقرر گردید ارگان‌های مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را ظرف ۲ هفته آینده کتباً به اداره کل راه و شهرسازی اعلام نمایند و در جلسه آتی هم اندیشی این نظرات بررسی گردد 

نظر شما