شناسهٔ خبر: 55538 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان‌ها و شركت‌ها مطرح شد:

تاکید بر متعادل كردن وكیفی‌سازی ساختار نیروی انسانی/ شرکت‌ها و سازمان‌ها سند برنامه جامع نیروی انسانی را تهیه کنند

سید سعید سیدعلایی در همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان‌ها و شركت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع‌ انسانی وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای بر كیفی شدن و متعادل كردن ساختار نیروی انسانی موجود تأكید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان با حضور در این نشست كه در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پس از ادغام وظایف راهداری به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استا‌ن‌های سراسر كشور در حال حاضر بالغ بر ۲۱ هزار نیروی انسانی در این سازمان در كل كشور فعالیت دارند كه با نگاه ویژه به این سرمایه‌های انسانی تلاش بر این است تا كاركنان در پست‌های مورد نیاز و براساس تخصص‌های مرتبط با حوزه‌های فعالیتی جذب و به كار گرفته شوند.

وی با بیان این كه برگزاری چنین نشست‌هایی تأثیر بسزایی در ارتقای كیفی و تعادل كمی نیروهای انسانی دارد، افزود: عدم توجه به وضعیت استخدامی و جذب نیروهای انسانی، هزینه‌های اضافی بر اقتصاد كشور تحمیل می‌كند كه امید آن است با اصلاح در ساختار نیروی انسانی موجود، كیفیت خدماتی هم كه به مردم و ارباب‌رجوع ارایه می‌شود، ارتقا پیدا كند.

 براساس این گزارش سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تأكید بر ایجاد وحدت رویه در اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه منابع انسانی افزود: برنامه ۱۰ گانه تحول اداری كشور از سوی سازمان امور اداری و استخدامی كشور تدوین و برای تصویب به شورای عالی اداری كشور ارسال شده است كه معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان‌ها و شركت‌های وابسته ضمن بررسی و محتوای این برنامه می‌بایست پیشنهادها و نظرهای خود را درخصوص اجرای این برنامه و تبعات و پیامدهای مورد انتظار، اعلام كنند.

وی در ادامه به موضوع اصلاح ساختار سازمانی در دستگاه‌های اجرایی اشاره كرد و افزود: سازمان‌ها و شركت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی در این راستا می‌بایست سند برنامه جامع نیروی انسانی را تهیه و تدوین كرده و طی برنامه‌های پنج‌ساله، چشم‌انداز آینده نیروی انسانی مورد نیاز را ترسیم نمایند و براساس این برنامه مجوزهای جذب نیروهای مورد نظر از سازمان امور اداری و استخدامی كشور اخذ گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع‌ انسانی وزارت راه و شهرسازی با تأكید بر استقرار میز خدمات در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بیان كرد: باتوجه به این كه بالغ بر ۸۰-۷۰ درصد فعالیت میزخدمت به مسئولین و مدیران مرتبط است، از این رو مدیران در سطوح مختلف عالی و میانی بدنه سازمان‌ها باید نسبت به پاسخگویی به مراجعان و خدمات‌گیرندگان توجه و رسیدگی كنند.

 وی خاطرنشان كرد: باتوجه به این كه در ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی، عملكرد تمام سازمان‌ها و شركت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی رتبه این وزارتخانه را مشخص می‌كند. لذا می‌بایست ارزیابی عملكرد فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده براساس شاخص‌های اختصاصی تعیین شده تهیه و ارایه شود.

 در ادامه این نشست محمدجعفر عسگری رئیس مركز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، مطالبی درخصوص مجوزهای اخیر تبدیل وضعیت استخدامی نیروی انسانی در دستگاه‌ها، تدوین برنامه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه كاركنان ارایه كرد و به پرسش‌های حاضران در جلسه پیرامون مسائل اداری و استخدامی پاسخ داد.

 این گزارش حاكی است، محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این نشست گزارشی از وضعیت موجود نیروی انسانی در ستاد مركزی این سازمان و ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر كشور بیان كرد و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی كاركنان، تأمین اعتبار مورد نیاز تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شركتی و دستیابی به هدف ارتقای سطح رضایت شغلی نیروهای انسانی شاغل در این سازمان از طریق مراجع قانونی كشور شد.

گفتنی است در پایان این نشست از سوی سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت راه و شهرسازی به پاس خدمات ارزنده صدراله بمانا معاون توسعه مدیریت و منابع سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دوره تصدی ،لوح تقدیر اهدا شد .

نظر شما