شناسهٔ خبر: 55606 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست تخصصی هویت بخشی به شهرسازی ایران در یزد

جلسه به مناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر تاریخی یزد نشست تخصصی با موضوع هویت بخشی به شهرسازی ایران با رویکرد ایرانشهری به میزبانی مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، صبح امروز به مناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر تاریخی یزد نشست تخصصی با موضوع هویت بخشی به شهرسازی ایران با رویکرد ایرانشهری به میزبانی مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد در ساختمان شماره ۲ این اداره برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد و همچنین متخصصین حوزه شهرسازی برگزارشد به معرفی جایگاه جهانی و ارزشهای میراثی- تاریخی شهر یزد پرداخته شد.

کوششگران عضوهیات علمی دانشگاه یزد به‌عنوان سخنران ویژه این نشست با اشاره به موضوع سسلسه مباحث ایرانشهری و تبیین مفاهیم پایه درحوزه میراث فرهنگی و تاریخی درمنشورهای بین‌الملی مرمت نظیر منشور آتن، ونیز، فلورانس، واشنگتن و میراث بوم- ساخت پرداخت و افزود: یزد با همه خصوصیات ویژه‌ای که دارد بعنوان میراث جهانی در اندیشه ایرانشهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که تصمیم‌گیران در حوزه برنامه‌ریزی شهری باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

 لازم به ذکر است این نشست به همت ومساعدت معاونت‌های شهرسازی ومعماری، مسکن و بازآفرینی شهری این اداره کل برگزار شد و استقبال خوبی از این نشست تخصصی شد در پایان این مراسم سخنران این مراسم به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

نظر شما