شناسهٔ خبر: 55707 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد:

انجام ۵ هزار و ۳۱۵ پرواز از فرودگاه مهرآباد در خرداد/ ایران ایر رکورددار پرواز

فرودگاه مهرآباد آمار سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۱۵ پرواز از فرودگاه مهراباد تهران انجام شده و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۷۸۷ پرواز رکوردار پرواز از این فرودگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات منتشر شده در درگاه سازمان هواپیمایی کشوری، در خرداد ماه ۱۳۹۷، تعداد ۵ هزار و ۳۱۵ پرواز توسط ۱۵ شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران انجام شده است که نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان ۴۷۱ پرواز کمتر بوده است.

در این ماه مجموعا ۳ هزار و ۹۶۲ پرواز به موقع و هزار و ۶۲۳ پرواز با تاخیر انجام شده‌اند. این آمار شامل تمام عوامل منشاء تاخير از جمله تغييرات جوی، عملياتی، فنی، تسهيالتی و ... است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با ۷۸۷ پرواز در مجموع ۱۵ درصد از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد را بر عهده داشته و از این منظر در مقام اول میان شرکت های هواپیمایی ایستاده است. این هواپیمایی ۴۹۴ پرواز به موقع و ۲۹۳ پرواز با تاخیر داشته و این یعنی در مجموع ۳۷ درصد از پروازهای ایران‌ایر با تاخیر انجام شده‌اند. گفتنی است که آمار تاخیرهای این شرکت هواپیمایی در ماه خرداد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

شرکت‌های هواپیمایی آسمان با ۷۷۴ پرواز و ماهان با ۶۲۵ پرواز به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم میان شرکت‌های هواپیمایی از منظر تعداد پرواز در خردادماه قرار می‌گیرند. همچنین پرکت هوایی پویا ایر با ۲۷ پرواز کمترین تعداد پرواز از فرودگاه مهرآباد را داشته است. همچنین شرکت هواپیمایی کارون با ۴۷ درصد، رکوردار میزان تاخیر در این فرودگاه بوده است.

گفتنی است در ماه خرداد شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، آتا ایر، زاگرس، کاسپین، کارون، قشم‌ایر، کیش‌ایر، ماهان، تابان، ایرتور، سپهران، پویا ایر، ساها و معراج از فرودگاه مهرآباد به مقاصد مختلف در کشور پرواز انجام داده‌اند. 

نظر شما