شناسهٔ خبر: 55715 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

تدوین نظامنامه واگذاری و تخليه اماکن فرودگاه‌های کشور

رسول پوست فروشان مديرکل دفتر بازرگانی و سرمايه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از تدوين دستورالعمل واحدی در قالب يک نظامنامه برای يکپارچه سازی واگذاری اماکن فرودگاهی و ساماندهی آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رسول پوست فروشان توضیح داد: در راستای بهره مندی تمام فرودگاه های کشور و واحد های ستادی از یک دستورالعمل واحد در برگزاری فراخوان و واگذاری اماکن و محل های فرودگاهی، همچنین آشنایی با اهداف، وظایف و مسئولیتهای هیأت تشخیص، نظامنامه واگذاری و تخلیه اماکن و محل ها در فرودگاه های کشور به تصویب رسید.

مدیركل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این نظامنامه بر اساس لایحه قانون واگذاری و تخلیه اماكن و محل ها در فرودگاه های كشور و آیین نامه اجرایی آن و سایر ضوابط قانونی و دستورالعمل ها تدوین شده و هدف از آن ارائه سندی جامع به عنوان یك مرجع و راهنما برای چگونگی  نحوه واگذاری اماكن و محل ها در فرودگاه های كشور است.

وی گفت: در این نظامنامه شرایط واگذاری، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و مقررات و شیوه هایی اجرایی برای فعالیت های یكنواخت و ایجاد وحدت رویه در واگذاری ها عقد قراردادهای مربوط درج شده است.

پوست فروشان با بیان اینكه دامنه كاربرد این نظامنامه تمام فرودگاه های تحت مالكیت و مدیریت و واحدهای ستادی و عملیاتی شركت و بهره برداران است، افزود: برای تشخیص رابطه فعالیت با امور و نیازمندی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و ضرورت و مصلحت واگذاری و اجاره محل و مكان و تاسیسات برای انجام امور اقتصادی و بازرگانی هیاتی با عنوان هیات تشخیص تشكیل می شود كه وظیفه تشخیص رابطه فعالیت مورد درخواست با امور و نیازمندی شركت و فرودگاه و ضرورت و مصلحت واگذاری و اجاره محل و مكان و تاسیسات، رسیدگی به موارد اختلاف، تشخیص كلی و یا جزیی بودن تعمیرات و یا تغییرات اساسی در ساختمان ها و تاسیسات، تشخیص و مواردی از این دست را بر عهده دارد.

مدیركل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری با اشاره به اینكه واگذاری اماكن فرودگاهی به سه طریق انجام می شود، گفت: واگذاری از طریق درخواست متقاضی، در قالب برگزاری فراخوان محدود و یا برگزاری فراخوان عمومی است.

 

نظر شما