شناسهٔ خبر: 55737 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

تصويب و ابلاغ مطالعات طرح جامع ۱۲ فرودگاه کشور از ابتدای سال جاری

فرشید گلیج مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل از تصويب و ابلاغ مطالعات طرح جامع ۱۳ فرودگاه کشور در هفت فصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج با اعلام این خبر عنوان كرد: این فرودگاه ها شامل بجنورد، طبس، رامسر، نوشهر، پارس آباد، جهرم، سیرجان، زابل، ایرانشهر، اراك، خوی و بندرلنگه است، همچنین طرح جامع سه فرودگاه دیگر شامل لامرد، سبزوار و رفسنجان مراحل تكمیلی را سپری می كند و به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: مدت زمان در نظر گرفته شده برای مطالعه و بررسی طرح جامع توسط مدیران فرودگاه ها در هفت فصل(شامل بررسی وضعیت موجود، پیش بینی های آتی، برآورد سطوح و تجهیزات، ارائه سناریوهای پیشنهادی، ارائه برنامه های اجرایی و اقتصادی، ارائه نقشه ها و گزارش نهایی و مدیریتی) ۱۵ ماه است و بر اساس شرح وظایف دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید تمام عوامل دخیل در شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از این مطالعات صیانت و در اجرای آنها همكاری كنند.

وی گفت: مطالعات طرح جامع، سند بالادستی است كه نسخه اجرای برنامه های توسعه فرودگاه ها در دوره های كوتاه، میان و بلندمدت به حساب می آید و فرودگاه ها باید تمام برنامه های توسعه ای را در حوزه های منابع انسانی، تجهیزاتی، ابنیه و سطوح پروازی و غیره را براساس آنها انجام دهند.

گلیج با بیان اینكه مطالعات طرح جامع فرودگاهی در پیشگیری از اعمال سلیقه های مدیران و انجام توسعه های ناهمگون و غیرضروری موثر است، عنوان كرد: در سال های گذشته مطالعات طرح جامع ۴۰ فرودگاه كشور انجام شد، همچنین سال ۹۶، مطالعات ۱۰ فرودگاه را بازنگری كردیم.

نظر شما