شناسهٔ خبر: 55832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی صورت گرفت:

تصویب ۱۰ مصوبه در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار/ شناسایی اراضی دولتی واقع و یا همجوار محلات هدف توسط ستاد بازآفرینی شهری زنجان/ تأکید بر تهیه طرح گردشگری زنجان رود

جلسه مصوبات چهل و پنجمین جلسه از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان طی ۱۰ بند اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به دبیری هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور استاندارزنجان، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم دشتی و تنگستان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و نیز اعضای محترم ستاد در تاریخ ۰۵/۰۴/۱۳۹۷برگزار شد.

عشایری در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، دستور کار جلسه را اعلام کرده و در ادامه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان توسط مسئولان استانی و شهرستانی ارائه شد.

در پایان پس از اظهار نظراعضاء ستاد، موارد مطرح شده در قالب مصوبات ذیل جمعبندی شد:

مصوبات جلسه:

۱- مقرر شد ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان در اسرع وقت کلیه مصوبات پیشنهادی را در قالب برنامه اقدام مشترك و تعریف شهرها و محله‌های هدف و سهم و نقش دستگاه‌های عضو با تعیین اهداف کمی و کیفی به منظور حمایت اهرمی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کلیه دستگاه‌ها به دبیرخانه ستاد ملی ارسال نماید.

۲- مقرر شد مشکلات زیرساختی و زیست محیطی شهر زنجان از جمله ساماندهی زنجان‌رود، عدم اتصال فاضلاب به شبکه شهری و ورود فاضلاب به زنجان‌رود، بالا آمدن آ‌ب‌های زیرسطحی در برخی مناطق شهر زنجان و جابجایی دکل‌های برق واقع در مناطق مسکونی از طریق وزارت نیرو با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری شهر زنجان در دستور کار قرار گرفته و نتایج عملیاتی آن در ستاد ملی و استانی بازآفرینی شهری گزارش شود.

۳- تدوین و اجرای برنامه انتقال زندان شهر زنجان توسط سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری و ستاد بازآفرینی استان زنجان و همچنین تدوین و اجرای برنامه انتقال پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر زنجان با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداری و شهرداری زنجان به تصویب اعضای ستاد ملی بازآفرینی رسید.

۴- مقرر شد تهیه طرح گردشگری زنجان رود (مابین سه پل تاریخی) و نیز تهیه طرح مرمت و احیای بازار تاریخی زنجان و همچنین سبزه میدان شهر زنجان توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت نیرو، شرکت بازآفرینی شهری ایران، استانداری و شهرداری زنجان در دستور کار قرارگیرد.

۵- تهیه طرح بازآفرینی شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار و کمک به عملیات اجرایی آنها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران (اداره کل راه و شهرسازی استان) شهرداری شهرهای مذکور و با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرارگیرد.

۶- با توجه به نرخ بالای بی‌سوادی استان نسبت به کشور، مقرر شد وزارت آموزش و پرورش مطالعات لازم در خصوص انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرها و محلات هدف استان را انجام و اجرایی نماید.

۷- مقرر شد سند بازآفرینی شهری استان زنجان توسط استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری دستگاههای عضو ستاد و شهرداری شهرهای استان تهیه واجرایی شود.

۸- مقرر شد در صورت انجام زیرسازی محور سلطانیه- معبد داشکسن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا شهرداری یا هرگونه منابع استان، قیر رایگان برای محور مذکور توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

۹- مقرر شد کارگروه وقف ذیل ستاد ملی بازآفرینی استان زنجان نسبت به بررسی املاك و اراضی وقفی استان و نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با همکاری استانداری، سازمان ثبت اسناد و املاك و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به نحوه تعیین تکلیف وضعیت املاك و اراضی در اختیار در شهرهای استان با مالکیت نهادهای عمومی اقدام و گزارش عملکرد در ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه شود.

۱۰- کلیه اراضی دولتی و شهرداری واقع و یا همجوار محلات هدف بازآفرینی شهری توسط ستاد بازآفرینی شهری استان (استاندار و دبیر ستاد) شناسائی و معرفی شود تا مطابق آئین‌نامه اجرایی ماده (۶ (قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سازمان ثبت اسناد استان نسبت به تغییر نمایندگی دستگاه به شرکت بازآفرینی شهری ایران بابت تحویل به توسعهگران مطابق مصوبه مورخ ۳۰/۲/۹۷ هیئت وزیران اقدام نماید.

نظر شما