شناسهٔ خبر: 55921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

نوسازی ۲۶ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر

بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده گفت: ۲۶ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر در مدت ۱۰ سال نوسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد استان بوشهر  با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ محله در مدت ۱۰ سال در کشور بهسازی و توانمندسازی می‌شود اظهار داشت: ۷۴ این محلات در استان بوشهر قرار دارد که عملیاتی اجرایی برای بازسازی و بهسازی ۱۴ محله این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه بیشترین محلات ناکارآمد و فرسوده در شهرهای بوشهر و برازجان قرار دارد تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید در کمیته برنامه‌ریزی ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها برای احیا بافت‌‌های بافت‌‌های فرسوده تخصیص دهند تا در محلات مختلف استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرای طرح‌های درمانی، آموزشی، ورزشی و عمران شهری در محلات یاد شده خبر داد  و بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی ۱۴ محله شناسایی شده استان بوشهر به  محله کارآمد تبدیل می‌شود.

رستمی، با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی در بافت تاریخی بوشهر خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح ضمن ارتقا وضعیت کالبدی و خدماتی محلات فرسوده تسهلات کم بهره به بخش خصوصی برای ساخت و نوسازی و مقاوم سازی قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه وام کم بهره بانکی برای ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد گفت: ۵۰ درصد سود این وام‌ها از سوی دولت به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهراز نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خبرداد و تصریح کرد:  ۲۶ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر در مدت ۱۰ سال نوسازی می‌شود.

رستمی احیای بافت‌های فرسوده را راهکاری برای رونق اقتصادی در این بافت‌ها دانست و تاکید کرد: شهرداران باید نسبت به تخفیف عوارض شهرداری برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهند و با متقاضیان نهایت همکاری کنند.

نظر شما