شناسهٔ خبر: 55949 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

صبح چهارشنبه ۲۷ تیرماه رخ می‌دهد:

برگزاری آیین بدرقه حجاج در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

فرودگاه امام آئین معنوی بدرقه زائران ایرانی بیت الله الحرام با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از مسؤلان کشوری و لشکری بامداد روز چهارشنبه ۲۷ تیر در شهر فرودگاهی امام برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، اولین کاروان از زائران ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع ۹۷ طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بامداد روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه از فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) به سرزمين وحي اعزام می‌شوند.

گفتنی است، اولین پرواز زائران سرزمین وحی ساعت ۷:۱۰ دقیقه بامداد توسط شرکت هواپیمایی سعودي انجام می‌گیرد و ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر از زائران ایرانی طی ۹۵ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به عربستان پرواز می‌کنند که این عملیات تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

بنابراین گزارش، ۱۶ هزار و ۲۲۵ نفر از زائران توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و ۹ هزار نفر توسط شرکت هواپیمایی سعودی به فرودگاه‌های جده و مدینه سفر خواهند کرد.

شایان ذکر است، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تمهیدات و امکانات ویژه‌ای برای ارائه خدمات بهتر به زائران حج امسال در نظر گرفته است که جداسازی ترمینال و تردد جانبازان از پاویون VIP از جمله آن است.

 

نظر شما