شناسهٔ خبر: 56042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان‌های در حال ساخت گچساران

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از مراحل ساخت بیمارستان‌های در حال احداث گچساران و باشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید ، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، مسعود منصوری، معاون فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور،خلیل محبت‌خواه، مدیر کل اجرای طرح‌های عمرانی مناطق۳ و ۴ سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور و عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران همراهی کردند.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان "نرگسی" گچساران اظهار کرد: بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی نرگسی شهرستان گچساران در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۲ هزار و ۹۵ مترمربع در ۶ طبقه از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در حال تکمیل است.

وی گفت : برای اجرا و تجهیز این طرح بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این بیمارستان که در ۶ طبقه احداث و ارائه خدمات پزشکی این واحد بزرگ درمانی در سطح استانداردهای تعریف شده وزارت بهداشت و درمان است، تا پایان آبان ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

علیزاده با بیان اینکه این مرکزدرمانی بدلیل برخورداری از بخش‌های مختلف درمانی از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این مرکز درمانی به گونه‌ای طراحی شده که در بخش زایمان هر اتاق دارای vipبرای همراهان و بخش NICU مراقبت ویژه نوزادان نیز در این بیمارستان پیش بینی شده است.

علیزاده همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت گفت: این مرکز درمانی با زیربنای۴ هزار و ۲۵۰ متر مربع در حال اجراست.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی آن از سال ۹۳ با ظرفیت ۳۲ تخت در بخش‌های مختلف اطفال، زایمان، زنان و جراحی آغاز شده است که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۰ بیمارستان با ظرفیت بیش از ۴هزار تخت در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی دوگنبدان و ۳۲ تختی باشت در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طی دو سال اخیر چندین بار جهت بررسی از روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی به شهرستان‌های گچساران و باشت سفر کرده است که نتایج آن را می‌توان تسریع در عملیات اجرایی این مراکز درمانی نام برد.

ساخت بیمارستان‌های نرگسی گچساران و باشت همچون دیگر بیمارستان‌های دولتی کشور در اختیار سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که بازدیدهای مکرر مدیر عامل این سازمان نشان از پیگیری و حساسیت زیاد مسوولان شهرستان گچساران برای به ثمر رسیدن این طرح است. 

هم اکنون بیمارستان قدیمی شهید رجایی با ۱۶۰ تخت و بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(ع) با ۹۶ تخت از بیمارستان‌های فعال شهرستان‌های گچساران و باشت است.

این بیمارستان‌ها به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرستان‌های گچساران و باشت خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

بیمارستان بزرگ یاسوج قطب آموزشی و درمانی جنوب کشور خواهد شد

معاون وزیر راه و مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسيسات دولتی و عمومی كشور با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۵۷ تخت مراقبت‌های ویژه دیده شده است، گفت : درمانگاه این بیمارستان به شکلی طراحی شده است که می‌تواند نیازهای تخصصی و فوق تخصصی را تامین کند و شامل ۹ اتاق عمل است .

مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسيسات دولتی و عمومی كشور به همراه  نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران راه ،مسکن و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان در حال اتمام بزرگ یاسوج بازدید کردند .

نماینده مردم بویراحمد و دنادر مجلس شوورای اسلامی در این بازدید بیان کرد : با لطف و عنایت الهی و با پی‌گیری های انجام شده خوشبختانه بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج مراحل نهایی تکمیل خود را سپری کرده است .

زارعی گفت : این بیمارستان در نوع خود یکی از بزرگترین و مجهزترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های جنوب کشور خواهد بود که نقش مهمی در توسعه آموزشی و درمانی و حتی شهرستان‌های اطراف استان دارد .

وی اضافه کرد :این بیمارستان می‌تواند زمینه آموزش و خدمات‌رسانی و آموزشی را بنحو شایسته‌ای به انجام برساند و به لحاظ افزایش جمعیت  و گسترش روزافزون جمعیت شهری یاسوج مراکز درمانی موجود در این شهر بسیار ناکافی و به لحاظ قدمت ساختمان‌ها از کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب برخوردار نیست .

نماینده بویراحمد و دنا گفت: برای تکمیل این بیمارستان عظیم‌الجثه تلاش‌های بسیار مطلوبی انجام گرفته است که مراحل نهایی در جال سپری شدن است و در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود .

معاون وزیر راه و مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسيسات دولتی و عمومی كشور گفت: اسکلت این طرح از ۲۰۰ تخت شروع شد و آن  چیزی که توانستم تحویل دهیم ۲۹۲ تخت خوابی است .

محمدجعفر علیزاده ادامه داد: آن چیزی که ما بررسی کردیم چیدمان و تغییرات تا ۳۰۰ تخت خواب خواهد رسید و راهروهای بیمارستان به نحوی دیده شده است که در مواقع حساس امکان استفاده بیشتر است.

علیزاده گفت : عظمت این پروژه به نحوی است که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته است، اما من هیچ وقت از واژه هزینه در ساخت بیمارستان استفاده نمیکنم چون ساخت بیمارستان برای سلامت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح سرمایه‌گذاری زیربنایی است، عنوان کرد: این بیمارستان ویژه است و قطب بزرگ آموزشی و درمانی جنوب کشور است که هم در تربیت نیروهای متخصص و هم درمان  می‌تواند نقش اساسی ایفا کند .

معاون وزیر راه و مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسيسات دولتی و عمومی كشور با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۵۷ تخت مراقبت‌های ویژه دیده شده است، گفت: درمانگاه این بیمارستان به شکلی طراحی شدده است که می‌تواند نیازهای تخصصی و فوق تخصصی را تامین کند. 

محمدجعفر علیزاده گفت: براساس آخرین استانداردهای سازمان جهانی بهداشت هر اتاق زایمان یک سوییت است که معاینه زایمان و تحویل در یک اتاق صورت می‌گیرد که مجهز به آخرین سیستم WHO است  و هر کدام از بستکان حتی شوهر می‌توانند کنار وی باشند .

علیزاده به امکانات بخش درمانی اشاره کرد و گفت : ۴ تخصص پایه و اصلی در این بیمارستان به همراه امکانات فوق تخصصی در این بیمارستان دیده شده است که  موارد خاص ممکن است نیاز به اعزام به خارج از استان باشد. من از کادر درمانی اطلاع  ندارم، اما از نظر امکانات مشکلی وجود ندارد .

وی گفت : در این استان ۳ بیمارستان تحویل و ۵۰۰ تخت به تخت‌های درمانی استان اضافه خواهد شد. 

 

 

نظر شما