شناسهٔ خبر: 5605 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حجم ترافیک جاده‌ها رو به افزایش است/ ۵ استان رکورددار تصادفات نوروزی

اسکندر مومنی رییس پلیس راهور ناجا با هشدار نسبت به ادامه بارش برف و باران در کشور گفت: بيشترين علت تصادفات در ۲۴ ساعت گذشته لغزندگي و سر خوردن خودروها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهور، اسكندر مومني روز يكشنبه در بازديد از پاسگاه پليس راه چالوس- تنكابن گفت: با توجه به بارش باران و برف در غرب، شمالغرب و شمال كشور جاده هاي اين استان ها لغزنده است. از رانندگان مي خواهيم با توجه به وضعيت جوي و لغزنده بودن جاده ها با سرعت مطمئنه تردد كنند تا بتوانند خودرو را كنترل كنند.

وي ادامه داد: در ٢٤ساعت گذشته تصادفات اندكي كاهش يافت اما بيشترين علت تصادفات در اين روز لغزندگي  و سر خوردن خودروها بوده است.

به گفته رييس پليس راهور ناجا بيشترين تصادفات نوروزي بین ساعات ١٦ تا ٢٠ رخ مي دهد كه مهمترين علت آن خستگي و خواب آلودگي است.

مومني با اعلام پرتصادف ترين استان هاي كشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون استان هاي كرمان، فارس، خراسان رضوي، اصفهان و خوزستان ركوردار بيشترين تصادف و تلفات رانندگي هستند.

رييس پليس راهور ناجا ادامه داد: بيشترين تردد در سفرهاي نوروزي در جاده هاي خراسان رضوي، استان هاي منتهي به شمال كشور ، قم و خوزستان ثبت شده است.

وی با اشاره به این که درحال حاضر حجم ترافيك جاده ها رو به افزايش است افزود: پيش بيني مي كنيم تا دو روز آينده و با رسيدن مسافران موج اول مسافران به مقصدهايشان ترافيك جاده اي روان شود.

مومني با اشاره به اينكه مسير بخشي از سفر است، تاكيد كرد: رعايت فاصله طولي توسط رانندگان، تردد با سرعت مطمنه و پرهيز از سبقت غيرمجاز مي تواند از بروز تصادفات جلوگيري كند.

نظر شما