شناسهٔ خبر: 5606 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي:

با تلاش راهداران زمینه سفرهای ایمن مسافران نوروزی در كرمان فراهم شده است

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و نگهداري راه روستايي وزارت راه و شهرسازي گفت: در عملیات راهداری نوروزی در استان کرمان، با انجام فعالیت های مناسب و تلاش راهداران زمینه سفرهای ایمن مسافران نوروزی در كرمان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، مهندس سيد حسين ميرشفيع در سفر به کرمان و بازدید ازراهها و مرکز مدیرت راههای اين استان، گفت: از این فرصت تعطیلات نوروزی برای سرکشی و عرض خسته نباشید به همکاران در استان کرمان استفاده کردم و خوشبختانه مرکز مدیریت راههای استان کرمان به صورت شبانه روزی فعال است.

وی عملیات راهداری نوروزی در استان کرمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دوربین های مستقر در سطح راهها گردنه های برف گیر و نقاط پرحادثه را کنترل می کنند و  خوشبختانه  در نوروز امسال تا کنون حادثه ناگوار چشمگیری در استان کرمان رخ نداده است که  امیدواریم تا پایان سال راهها همچنان روان و کم حادثه باشند.

میرشفیع اظهار داشت: به رغم بارش‌های فراوان برف و بارن در اواخر سال ۹۳ و همچنین ایام تعطیلات نوروز راههای استان باز بود و کارهایی که باید قبل از تعطیلات برای  این که راهها ایمنی لازم را داشته باشند انجام شده است.

 وی با بیان این که سال ۹۳  سال بسیار خوبی بود و در استان کرمان بیش از دو برابر عملیات روکش آسفالت راهها را انجام شده است، گفت: خط کشی  راهها نیزدر زمان مناسب انجام و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰   کیلومتر راههای استان خط کشی شده است .

میرشفیع با اشاره به طول زیاد راهای استان کرمان گفت: در استان کرمان به واسطه طول بسیار زیاد  راهها نقاط پرحادثه  زیادی نیز  داریم که باید اصلاح شود و هم این که از نظر روکش  راهها نیز در سال ۹۴ باید کار بسیار گسترده تري را انجام دهیم که در این راستا تمهیدات خوبی دیده شده است.

معاون ساخت و نگهداري راه روستايي وزارت راه و شهرسازي با بیان این که در سال ۹۴ برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز راهداری و همچنین تامین قیر تمهیدات خوبی اندیشیده شده است، گفت: تمهیدات اندیشیده شده برای راهداری در قانون بودجه سال ۹۴ ، نوید این را می دهد که باز هم رشد چشمگیری در وضع راهداری داشته باشیم و این عقب افتادگی موجود در سیستم راهداری کشور را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به این که ترافیک بارهای معدنی زیادی بر روی جاده‌های استان کرمان است و همچنین  بخشی از کریدورهای اصلی کشور مانند کریدور کرمان – بندرعباس در این استان قرار دارد راههای این استان در معرض تخریب بیشتری قرار دارند و کار راهداری  اهمیت ویژه ای دارد.

میرشفیع خاطرنشان کرد: باید به همکاران در مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان که این حجم زیاد کار را با کمبود امکانات اداره می کنند خسته نباشید عرض کنم.

معاون ساخت و نگهداري راه روستايي وزارت راه و شهرسازي با اشاره به این که هم اکنون۲۵  اکیپ سیار در راههای استان کرمان فعال هستند گفت: برای روکش و مرمت راهها برنامه های گسترده تری  در سال جاری داریم .

وی با بیان این که امسال رفع نقاط پرحادثه در دستور کار است  گفت: در بحث اعتبارات روکش آسفالت در سال جاری  ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد را نسبت به سال قبل پیش بینی می کنیم .

نظر شما