شناسهٔ خبر: 56070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه ستاد بازآفرینی

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۸ شهر با بافت فرسود است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ شهر چهارمحال و بختیاری با مساحت یک هزار و ۹۲ هکتار دارای بافت فرسوده هستند و تاکنون مطالعات ۶ شهر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، ستاد بازآفرینی شهری پایدار این استان، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و اعضای این ستاد در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ شهر چهارمحال و بختیاری با مساحت یک هزار و ۹۲ هکتار دارای بافت فرسوده هستند و تاکنون مطالعات ۶ شهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در محله‌های قدیمی شهرکرد شناسایی شده و تعدادی از بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها یا این اداره‌کل تملک شده است، افزود: سطح زیادی از این استان مشمول سکونتگاه‌های غیررسمی نمی‌شوند.

حسینی با بیان اینکه سه محله مهدیه، اشکفتک و چالشتر در شهرکرد، محله‌ای در نقنه و محله صادقیه در بروجن و محلات حاجی‌آباد، شیرانی و خاردان در لردگان واجد شرایط سکونتگاه‌های غیرمجاز هستند، ادامه داد: وسعت سه محله واقع در مرکز استان ۳۵۰ هکتار است که پروژه‌هایی همچون ایجاد فضای سبز و... در محله مهدیه، ساخت فضای درمانگاهی در اشکفتک و ساخت کلینیک تخصصی در چالشتر برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

نظر شما