شناسهٔ خبر: 5618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبرداد:

تردد روزانه ۱۰ هزار خودرو از محور قم - گرمسار

ستاد تسهیلات زائران استان قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تردد روزانه ۱۰ هزار خودرو به صورت میانگین با آغاز تعطیلات نوروزی از محور قم - گرمسار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم محسن بهشتی با اشاره به اینکه محور قم - گرمسار ۳۰ درصد ترافیک آزاد‌راه قم - تهران را کاهش می‌دهد، گفت: از نخستین روز فروردین‌ماه روزانه ۱۰ هزار خودرو به صورت میانگین در محور قم - گرمسار تردد می‌کنند که ۹۴ درصد این خودروها سبک هستند.

وی افزود: این محور همزمان با سفر رئیس جمهور به استان قم بازگشایی شد و طی چند روز اخیر شاهد استقبال مسافران از آن هستیم چرا که ظرفیت محور قم - گرمسار به گونه‌ای است که می‌تواند بار ترافیکی در سایر محورهای استان را کاهش دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: امیدواریم پس از تعطیلات نوروزی نیز شاهد تردد وسایل نقلیه در این محور باشیم تا بتوانیم به روان سازی ترافیک در آزادراه قم - تهران کمک کنیم.

وی با اشاره به احداث راهدارخانه در آزادراه قمگرمسار تصریح کرد: به علت بازگشایی و تردد وسایل نقلیه نیازمند راه‌اندازی راهدارخانه در این محور هستیم ضمن اینکه در حال حاضر اکیپ‌های راهداری در این محور حضور فعالی دارند.

بهشتی افزود: همچنین محور قم - سلفچگان با تردد سنگین خودروها نیازمند راه‌اندازی نخستین مجتمع خدمات‌رسانی با تعامل ارگان‌های مربوطه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، پلیس راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر و سایر نهادهای خدمت‌رسان است.

بهشتی ادامه داد: مکان این مجتمع با تعامل و هماهنگی بین ارگان‌ها صورت گرفته است تا در آینده نزدیک شاهد احداث و خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در حال حاضر هشت راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

وی به آماده‌باش نیروهای راهداری استان قم در طرح نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: روزانه ۴۰ راهدار در محورهای مواصلاتی با انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه‌سنگین، کار امدادرسانی به مسافران را بر عهده دارند.

بهشتی افزود: در کنار فعالیت‌های عوامل راهداری در جاده‌های منتهی به استان قم، نظارت و مدیریت راه‌ها از طریق دوربین‌ها در محورها به صورت کامل صورت می‌گیرد.

وی پاکسازی حاشیه راه‌ها، لکه‌گیری، نصب تابلوهای علائم، شست‌وشوی تابلوها و علائم رانندگی و گاردریل، خط‌کشی، روکش آسفالت و بهسازی وضعیت جاده‌ها، تهیه و نصب بنر و پلاکارد با عناوین شعار‌های ایمنی و راهنمایی مسافران در جاده‌ها را از مهم‌ترین اقدامات طرح نوروزی اداره‌کل راه و شهرسازی قم برشمرد.

طرح نوروزی اداره کل‌راه و شهرسازی استان قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد.

نظر شما