شناسهٔ خبر: 56187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

بخش زیادی از مطالبات رانندگان محقق شد/ افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل بار در استان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان خبر داد: با پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در دوماه اخیر بخشی از مطالبات بحق رانندگان محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز استان گفت: از خرداد ماه سال جاری تاکنون پیگیری مطالبات بحق رانندگان کالا در دستور کار قرار گرفته است و در این رابطه با برگزاری جلسات متعدد برای هماهنگی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان، صنوف و شرکت‌های حمل و نقل کالا و پیگیری مطالبات آن‌ها در سازمان تامین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجلس شورای اسلامی نتایج مثبتی حاصل شده است.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه حمل بار به میزان ۲۰ درصد، رصد فاز اول محاسبه هزینه بار براساس تن کیلومتر، بیمه تکمیلی رایگان برای رانندگان و همسران آنها، حذف سپهتن از ناوگان کالا و افزایش حق بیمه از ۱.۳ به ۱.۵ درصد در این دو ماه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: این اداره کل با هماهنگی انجمن‌های صنفی حمل و نقل بار، برای به نتیجه رسیدن همه مطالبات بحق رانندگان تلاش می‌کند با اینکه تحقق این مطالبات انباشت‌شده زمان‌بر است امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن جوابگوی این قشر زحمتکش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از خواسته‌های رانندگان که مربوط به قوانین و در حوزه اختیارات مجلس شورای اسلامی است در حال حاضر در کمیسیون‌های مربوطه در حال پیگیری است./

نظر شما