شناسهٔ خبر: 56261 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

تامین اولویت‌ها در قطعات هواپیماها با استفاده از توان داخلی/ حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از خرید و اجاره هواپیما/ اجازه توقف فعالیت صنعت هوانوردی را نمی‌دهیم

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به استفاده از توان داخلی برای تامین برخی از قطعات اولویت‌دار هواپیما گفت: اجازه نمی‌دهیم فعالیت صتعت هوانوردی متوقف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه بازدید از اولين نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی، در جمع خبرنگاران گفت: فعالان اجرایی صنعت هوانوردی مانند فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها، ابتکاری انجام دادند و نمایشگاهی را برقرار کردند که بتوانند نیازهاشان را به مهندسان و سازندگان ارائه دهند.

عابدزاده در توضیح نحوه کارکرد این نمایشگاه گفت: تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌ها این است که نیازها را به عرضه گذاشته تا شرکت‌های سازنده در ساخت مشارکت کنند. کلیه شرکت‌های سازنده کشور که تعداد بسیار زیادی هم هستند، چه کسانی که وابسته به صنعت هستند و چه کسانی که درون صنعت هستند، امروز مشارکت می‌کنند تا نیاز صنعت هوانوردی کشور را تامین کنند.

وی ادامه داد: قطعاتی که مورد نیاز صنعت هوانوردی است، اولویت بندی‌های متفاوتی دارد. آنچه شما اکنون روی میزها مشاهده می‌کنید، جزو اولویت‌های اول است. یعنی برای آنکه بتوانیم عملیات پرواز را به صورت ایمن انجام دهیم، به این قطعات نیاز داریم.

عابدزاده افزود: قطعات دیگری هم مورد نیاز است که به فناوری بالاتری برای ساخت نیاز دارند. این قطعات نیز در مرحله بعدی به نمایش در خواهند آمد. من مطمئنم که می‌توانیم بسیاری از مشکلات صنعت هوایی را با استفاده از توان داخلی رفع کنیم. اکنون قطعات کلیه هواپیماهایی که در کشور به صورت تجاری پرواز می‌کنند، یعنی انواع هواپیمای بویینگ، ایرباس، فوکر، و ای‌تی‌آر در این نمایشگاه وجود دارد.

حمایت از خرید و اجاره هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تحریم مجدد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف گذاری ما این است که اجازه توقف فعالیت صنعت هوانوردی را ندهیم. تصمیمات مراجع مختلف درون آمریکا برای ما اهمیتی ندارد. اگر هواپیما به ایران تحویل دهند، از آن استفاده می‌کنیم، و اگر تحویل ندهند، به همان روشی که پیش از این صنعت هوانوردی را اداره می‌کردیم، اداره می‌کنیم.

وی ادامه داد: نمی گذاریم سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران به نتیجه برسد. اولین اولویت این است که هواپیماهایی که در اختیار داریم و در استفاده از آن‌ها تجربه داریم را مورد استفاده قرار دهیم.

عابدزاده با اشاره به گسترش سهم بخش خصوصی از حمل و نقل هوایی گفت: بخش خصوصی در صنعت هوانوردی تقویت شده و امروز بیش از ۷۰ درصد جابجایی ما را بخش خصوصی انجام می‌دهد. امیدوار هستیم در چند سال آتی این سهم به صد درصد برسد. امروز بخش خصوصی فعال است و می‌تواند از مشکلات گذر کند.

وی در مورد خرید هواپیمای سوخو سوپرجت برای ایرلان‌های ایرانی نیز گفت: ما به عنوان هواپیمایی کشوری با هیچ شرکتی برای خرید هواپیما مذاکره نمی‌کنیم، بلکه این بهره‌برداران یا همان ایرلاین‌ها هستند که برای خرید مذاکره می‌کنند. اما سازمان هواپیمایی کشوری از هر تلاشی برای خرید و اجاره هواپیما از هر کدام از تامین کنندگان هواپیما در هر کشوری حمایت می‌کند.

نظر شما