شناسهٔ خبر: 56281 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ستاد هماهنگی‌های بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

تخریب ۱۰۱ واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی در کرمانشاه/ تخصیص ۳۰ میلیون تسهیلات به متقاضیان

زلزله مدیرکل ستاد هماهنگی‌های بازسازی بنیاد مسکن گفت: زلزله تازه‌آباد کرمانشاه روز گذشته تنها به ۱۰۱ واحد مسکونی فرسوده و غیرمقاوم روستایی خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی مدیرکل ستاد هماهنگی‌های بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه زلزله ۵ و ۹ نهم ریشتری روز گذشته ثلاث باباجانی و تازه‌آباد کرمانشاه تنها به ۱۰ روستا خسارت وارد کرد، گفت: تعداد واحدهای مسکونی که در این منطقه دچار خسارت شدند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد مسکونی بوده است.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای مسکونی خسارت دیده، خانه‌های قدیمی، فرسوده و غیرمقاوم بودند که این واحدها باید مجددا توسط بنیاد مسکن نوسازی شوند.

جودی تأکید کرد: برخی از خانه‌های قدیمی که در زلزله گذشته خسارت‌های تعمیری دیده بودند مجددا دچار آسیب شدند، همچنین تعداد انگشت‌شماری واحد مسکونی در شهرها دچار خسارت شدند.

مدیرکل ستاد هماهنگی‌های بنیاد مسکن با بیان اینکه تسهیلات لازم برای این واحدها در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی که دچار خسارت شده‌اند ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود ساکنان این واحدها می‌توانند از فردا به بانک‌ها جهت عقد قرارداد مراجعه کنند.

وی درباره خسارت‌های زلزله استان هرمزگان، گفت: خوشبختانه با توجه به آنکه ساکنان این منطقه واحدهای مسکونی خود را مقاوم‌سازی کرده بودند خسارت بسیاری ناچیزی به واحدهای مسکونی وارد شده است.

جودی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات واحدهای مسکونی به زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است، گفت: تا به امروز ۱۳۰۰ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات پرداخت شده و ۲ هزار میلیارد تومان نیز در آستانه پرداخت شدن به متقاضیان است.

مدیرکل ستاد هماهنگی‌های بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در مرحله اسکلت‌کاری هستند به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۲۴ هزار واحد در مرحله آرماتوربندی، ۱۶ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری، ۱۱ هزار واحد در مرحله دیوارچینی و ۵ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در مرحله گچ کاری قرار دارد.

نظر شما