شناسهٔ خبر: 56314 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها خبر داد:

ساخت ۸۹ کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماهه نخست امسال/ تکمیل عملیات اجرایی کنارگذر سقز

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت وتوسعه راه‌ها از احداث ۸۹ کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی کنارگذر سقز به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شرف پایان است و از آن پس گره ترافیکی عبوری و ترانزیتی محور سنندج- دیواندره- بوکان- میاندوآب در داخل شهر سقز رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد رضا کدخدا‌‌زاده کنارگذر سقز را بخشی از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه دانست و اظهار داشت: این کنارگذر به طول 12 کیلومتر است که 9.5 کیلومتر آن ساخت مسیر و مابقی تبادلات تقاطع ابتدا و انتها است.

وی افزود: این پروژه دارای دو باند عبوری چهار خطه، یک دستگاه پل با 7 دهانه 20 متری، دو دستگاه تقاطع ابتدا و انتها به طول 20 و 32 متر، 45 دستگاه آبرو و سه دستگاه دیوار حایل به طول کل 459 متر است.

کدخدا‌زاده با تاکید بر اتمام عملیات ساخت هر دو باند این کنارگذر بیان داشت: عملیات اجرایی و احداث کلیه ابنیه مسیر نیز به استثناء پل تقاطع انتها و تکمیل عملیات ایمنی مسیر پایان یافته است و مقرر است در هفته دولت زیر عبور ترافیک قرار ‌گیرد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها بهره‌برداری از این محور را موجب خارج کردن ترافیک عبوری و ترانزیتی محور سنندج- دیواندره- بوکان- میاندوآب از شهر سقز دانست و گفت: با بهره‌برداری از این کنارگذر بخش دیگری از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیرعبور ترافیک می‌رود که برای احداث آن حدود 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کدخدا زاده همچنین از تکمیل عملیات اجرایی 89 کیلومتر راه و بزرگراه طی سه ماه نخست سالجاری خبر داد و اضافه کرد:  از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 20 کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب کشور و17 کیلومتر در کریدور  جنوب تکمیل شده است و بهسازی راه اصلی دامغان- گلوگاه، بهسازی محور تربت حیدریه- بیرجند، احداث باند دوم توره- بروجرد و راه اصلی همدان- بیجار از دیگر پروژه‌های بزرگراهی کشور هستند که در این سه ماه از روند اجرایی مناسبی برخوردار بودند.

وی افزود: بهسازی راه کنارک- بندرعباس به عنوان بخشی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور، احداث باند دوم بخش‌های دیگری از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه، باند دوم گچساران- بابا میدان، محور شیراز- فیروزآباد- جم و اردکان- چوپانان از دیگر پروژه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آن در بهار سال 1397 انجام شده است و به زودی زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرند.

نظر شما