شناسهٔ خبر: 56444 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آدم نژاد عنوان کرد:

تشریح جزییات ۸ پروژه افتتاح شده در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/ اطلاعات پروژه‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد

شهرام آدم نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تشریح ۸ پروژه عمرانی-توسعه‌ای افتتاح شده در این مجموعه گفت: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، اطلاعات این پروژه‌ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام ادم نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح ۸ پروژه عمرانی-توسعه‌ای در این مجموعه، ضمن تبریک میلاد امام هشتم و خیر مقدم به تمام حضار، علی الخصوص به وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همه مدیران، مشاوران و فرماندهان نظامی حاضر در مراسم، توضیحاتی را درباره این ۸ پروژه ارائه کرد.

آدم نژاد ابتدا به پروژه درب آهن اشاره کرد و گفت، این پروژه  شامل ساختمانی ۲۸۰ متر مربعی  برای پلیس است که در محل ورود به محوطه فرودگاهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس پیش از این  مکان نامناسبی در اختیار داشتند که با تلاش آقای فتاحی این پروژه کلید خورد و امروز افتتاح می شود.

توجه به پروژه های زیرساختی

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سپس با اشاره به اینکه در شرکت شهر فرودگاهی پروژه های توسعه ای باید بیشتر مدنظر باشند، گفت:  پروژه دوم، اپرون کارگو است. این پروژه ۹۰ هزار متر مربع است که با رویه بتونی ساخته شده است.  

وی ادامه داد:  ضرورت دارد نقل و انتقال برخی از کالاها با اولویت زمانی از حوزه حمل و نقل هوایی اتفاق بیافتد. خیلی از بارها مانند گوشت منجمد یا بارهایی که زمان و نوع حمل در آن دخیل است می توانند از این زیرساخت استفاده کنند.  انبارهای خوبی در این مجموعه داریم و چند انبار یخچالی اتمسفری و غیر یخچالی نیز در آینده نزدیک در اینجا ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول افزود:  بخشی از بارهایی که در تهران توزیع می شود و بارهایی که به سمت مناطق شمالی کشور می رود، می توانند از این محل ترخیص شوند. در این صورت هم هزینه حمل بار کاهش می یابد و هم در زمان صرفه جویی می شود.

آدم نژاد از افتتااح ۱۱۱ متر مربع اپرون مسافری به عنوان یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده نام برد و گفت: نکته قابل توجه در این پروژه، ویژگی های فنی و مهندسی است. کف سازی این مجموعه با ۳۵ سانتی متر ضخامت و ۵ لایه بتن انجام شده است.  مرکز تحقیقات راه و مسکن بر این پروژه  نظارت کرد و برآورد این بود که این اپرون می تواند ۲۵ سال عمر مفید داشته باشد.

تسهیل تردد مسافران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تسهیل ورود مسافران خارجی به کشور را یکی از اهداف این طرح های توسعه ای دانست و گفت: سالن روادید یکی دیگر از مواردی است که امروز افتتاح شد. پیش از این تمام تسهیلات مربوط به مسافران خارجی در یک راهرو مستقربودند و لازم بود یک مکانی در شان مسافران خارجی طراحی شود.

وی ادامه داد: فکر می کنیم این سالن که تمام امکانات مورد نظر برای اخذ روادید را در کنار تسهیلات رفاهی و آسایشی مسافر در کنار هم جمع آورده، می تواند رضایت مسافران خارجی را فراهم کند.

آدم نژاد از ساخت ساختمان اداری در ترمینال یک به عنوان یکی دیگر از پروژه ها نام برد و گفت: ۲۳۰۰ متر توسعه  ساختمان اداری در ترمینال یک یکی از اقدامات مهم انجام شده است.

وی ادامه داد: معمولا ایرلاین ها نسبت به مکانی  که در زیرزمین در اختیار داشتند و در آن مستقر بودند، اعتراض داشتند. این مکان  شایسته مدیران و همکاران ایرلاین ها نبود. اما اکنون مکانی مناسب برای این عزیزان فراهم شده است.

آدم نژاد از ساختمان آتش نشانی شهری با ۱۲۰۰ متر وسعت. ساختمان تسهیلات حراست و پیر شرقی ترمینال ۱ با ۹هزار متر وسعت به عنوان باقی پروژه های افتتاح شده یاد کرد.

شفافیت در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به زمان انجام پروژه‌ها گفت: خیلی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد از سال ۸۸ آغاز شده بود و چندین پیمانکار دیده بود. سیاست هیات مدیره این است که این دست پروژه های ناتمام در شرکت وجود نداشته باشد. سعی بر آن است که اگر بناست پروژه ای انجام شود، در دوره مشخص انجام شود.

وی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام معمولا مشکلاتی از قبیل عدم تامین منابع مالی، عدم برنامه ریزی مناسب برای ساخت، عدم نیاز و .... را با خود همراه دارند. سعی خواهیم کرد پروژه‌های نیمه تمام کمتر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وجود داشته باشد.

آدم نژاد همچنین در مورد بحث کیفیت پروژه ها نیز گفت: گزارشی را با مرکز تحقیقات منتشر خواهیم کرد مبنی بر اینکه ویژگی های این پروژه ها چه است.

وی افزود: با توجه به راهنمایی وزیر در حوزه مسئولیت اجتماعی، همه اطلاعات پروژه را منتشر خواهیم کرد. مردم حق دارند بدانند که چه پروژه‌ای انجام شده، چرایی ان چه بوده است، چه هزینه ای صرف آن شده و با چه کیفیتی ساخته شده است. در این صورت ما می توانیم خود را در معرض ارزیابی قرار بدهیم.

نظر شما