شناسهٔ خبر: 56510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی در شورای مسکن استان قزوین خبر داد:

انجام عملیات نقشه‌برداری و انتخاب مسیر راه دسترسی مهرگان/ پایان عملیات ۹۶ درصدی ساخت واحدهای مسکن مهر استان

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی در شورای مسکن استان قزوین گفت: پروژه جاده دسترسی ناحیه شهری مهرگان در مرحله نقشه برداری و انتخاب مسیر قرار دارد و در صورت عدم وجود مشکل، کلنگ احداث آن در هفته دولت به زمین خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه شورای مسکن استان که با حضور استاندار، معاونی عمرانی استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین اعضای این شورا در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، عنوان کرد: موضوع احداث راه دسترسی مهرگان با توجه به قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار گرفته و راه و شهرسازی هزینه های آن را پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری محمدیه موضوع نقشه برداری و انتخاب مسیر انجام می شود و به امید خدا در هفته ی دولت کلنگ پروژه بر زمین خواهد خورد.

حق لطفی همچنین اضافه کرد: تعداد ۱۹ واحد مدرسه در مهرگان ساخته شده و ما آمادگی داریم که ۱۰ قطعه زمین در اختیار بگذاریم تا آموزش و پرورش و نوسازی مدارس پای کار بیایند. همچنین یک سوم هزینه ساخت نیز در صورت آغاز پروژه متناسب با پیشرفت کار کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با شهرداری محمدیه عنوان کرد: در حال انتقال حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان زمین به شهرداری محمدیه هستیم تا در این اراضی موضوع احداث خدمات روبنایی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی در همین راستا گفت: ۳۰۰۰ متر زمین برای احداث کلانتری به نیروی انتظامی واگذار شده و یک قطعه زمین هم به دادگستری تحویل داده شده است.
دبیر شورای مسکن با ارایه ی گزارشی از وضعیت مسکن مهر استان عنوان کرد: تا کنون ۹۶ درصد از عملیات احداث واحدهای مسکونی در مسکن مهر استان در بالای شهرهای ۲۵ هزار نفر به پایان رسیده و ۸۸ درصد آن ها نیز افتتاح شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا حایز رتبه ی سوم در کشور هستیم افزود: ۲۸ هزار و ۸۵ واحد در محمدیه، سه هزار و ۳۴۷ واحد در آبیک، ۲ هزار و ۲۵۳ واحد در تاکستان، چهار هزار و ۹۲۶ واحد در الوند و پنج هزار و ۸۴۸ واحد مسکن مهر قزوین در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت احداث شده اند.

دبیر شورای مسکن استان ادامه داد: به جز واحدهای مشکل دار در مهرگان که در حدود ۱۱۴۰ واحد می باشد، باقی واحدها تا پایان سال ۹۷ تحویل متقاضیان خواهد شد.
حق لطفی اضافه کرد: تعداد ۷۰۰ واحد خالی در مهرگان داشتیم که با توجه به تفاهم نامه ی منعقد شده بین راه و شهرسازی، کمیته ی امداد و استانداری، ۴۲۰ واحد را وزارت راه و شهرسازی تقبل و بخشی از مبالغ آنرا هم پرداخت کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ارایه ی گزارش توسط مهندسین ناظر از اساسی ترین موضوعات برای صدور پایان کار و سند دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید مصوبه ی لازم الاجرایی در این شورا داشته باشیم که در صورت عدم تعیین تکلیف، مهندسین ناظر به شورای انتظامی معرفی شده و جایگزین برای آنها تعیین گردد.

وی با بیان اینکه موضوع بیمه های تامین اجتماعی برای واحدهای مسکن مهر دو بخش است، اضافه کرد: در بخش واحدهای سه جانبه که متولی آن اداره کل راه و شهرسازی است، در همان ابتدا مبالغ بیمه پرداخته شده است. بخش دیگر واحدهای تعاونی است که در حوزه اداره کل تعاون است و موضوع باید توسط این دستگاه مورد پیگیری و تعیین تکلیف قرار گیرد.

نظر شما