شناسهٔ خبر: 56712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور:

۹۱۹ کیلومتر خط ریلی در کشور احداث می شود

ساخت ریل مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور گفت: ۹۱۹ کیلومتر خطوط ریلی باید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال های ۹۶ و ۹۷ در کشور احداث و با اجرای این میزان خطوط ریلی، پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایرنا، خیر الله خادمی عصر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان ملایر افزود: ساخت و توسعه راه آهن و اتصال شبکه ریلی در مراکز استان ها از برنامه های زیربنایی بود که تبلور یافت.

وی با بیان اینکه برای اجرای این میزان خطوط ریلی ۳۷ کیلومتر تونل، ۱۷ کیلومتر پل و ۱۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری در کشور انجام شده است ادامه داد: در سال ۹۶ حدود ۴۴۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای ۵۴۰ کیلومتر ریل گذاری در سال جاری مراکز استان های گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شبکه ریلی متصل می شوند.

با همت دولت تدبیر و امید، راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر به عنوان دومین خط ریلی استان همدان سال گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این خط ریلی در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.

تکمیل راه آهن غرب کشور ۲.۵ دهه به طول انجامید و در حال حاضر این طرح ملی ۲۷ سالگی خود را پشت سر می گذارد.

این راه آهن یک خطه ۶۰۵ کیلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، سرپل ذهاب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد، سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.

نظر شما