شناسهٔ خبر: 56786 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس خبر داد؛

صادرات تمام کالاهای کشور هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار/ از همه ظرفیت‌های ترانزیتی‌ به کشور افغانستان استفاده می‌کنیم

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیل ترانزیت در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی‌ مهم ترین هدف سازمان بنادر در توسعه بندر چابهار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق شناس با بیان اینکه اولین محموله ترانزیتی‌ حبوبات از بندر کاندلای‌ هند به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار‌ شد، افزود: این چندمین محموله است که از طریق بندر چابهار‌ به مقصدهای‌ مختلف از جمله کشور افغانستان ترانزیت می شود.

وی ادامه داد: در گذشته‌ مسیر ترانزیتی‌ در این بخش بسیار طولانی‌ بود و هندی‌ها مقاصد‌ دیگری را برای ترانزیت‌ کالا انتخاب کرده بودند اما هم اکنون با ایجاد این مسیر ترانزیتی‌ تمامی کالاهای کشور هند به مقصد افغانستان از طریق این بندر ترانزیت‌ می‌شود.

حق شناس تأکید کرد: سازمان بنادر و دریا نوردی برای توسعه و رونق مسیر ترانزیتی چابهار  اقدامات مختلفی از جمله  توسعه بندر چابهار را در دستور کار خود قرار داده است  که خوشبختانه سال گذشته فاز یک این بندر به بهره برداری رسید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با کسب رضایت تجار افغانی از همه ظرفیت‌های ترانزیتی‌ به کشور افغانستان استفاده کنیم، گفت: تسهیل ترانزیت در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی‌ از جمله مزایای ایجاد بندر چابهار به شمار می‌آید.

نظر شما