شناسهٔ خبر: 56823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

رشد ۳۴ درصدی صادرات غیر نفتی در بندر لنگه/ ۱۰هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی ترابری شد

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از ترابری بیش از ۱۰هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی و همچنین رشد صعودی صادرات غیرنفتی و تخلیه و بارگیری کانتینر طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" با اشاره به تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالا طی چهار ماه نخست سال جاری در بنادر غرب هرمزگان، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه ۴۵۳ هزار و ۴۳۷ تن بوده است که ۴۵۳ هزار و ۲۲۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۱۲ درصدی و ۲۱۱ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

کسب رتبه سوم کشور در ترانزیت غیرنفتی

وی در ادامه بیان کرد: طی این دوره زمانی، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بندر (که عمده آنها خودرو بوده است) به رقم ۸۸ هزار و ۶۹۱ تن رسید که بیانگر رشد ۳۱ درصدی و کسب رتبه سوم کشور در ترانزیت کالاهای غیرنفتی است.

صادرات غیر نفتی ۳۴ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در این بندر را ۳۳۱ هزار و ۶۵۴ تن با ثبت رشد ۳۴ درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

عسکری نسب تصریح کرد: طی چهارماه نخست سال ۹۷، بیش از ۳۰ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۶ درصد کاهش داشته است.

رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

عسکری نسب با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور گسترش فعالیت های بندری و کانتینری کردن روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان گفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سال های اخیر و فراهم نمودن شرایط لازم و اعطای تخفیفات گمرکی و مشوق های ترانشیپی در این بندر، شاهد افزایش ۱۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیر کانتینر بودیم و حجم این گونه فعالیت ها از رقم یکهزار TEU کانتینر پر گذشت.

رتبه دوم در صادرات محصولات کشاورزی و دامی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به صادرات ۹۳ هزار و ۱۲۱ تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام افزود: زیرساخت‌های این بندر برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا دارد؛ به گونه ای که این بندر در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام دارای جایگاه دوم در بین بنادر کشور است.

ترابری بیش از ۱۰هزار مسافر در مسیرهای بین المللی

وی از روند مثبت ترابری مسافران دریایی در آب های داخلی نیز سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۲۴۶ هزار و ۸۶۲ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس) با ثبت ترابری ۱۰ هزار و ۷۴۸ مسافر و رشد ۸ درصدی، توانست رتبه دوم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسئول در پایان تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲۴۱ فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۶۰ فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته است.

نظر شما