شناسهٔ خبر: 56962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مهلت تعیین تکلیف اراضی بازآفرینی همدان پایان مرداد است

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد استان همدان در تأمین اراضی بازآفرینی و احداث فضاهای شهری را مطلوب ارزیابی کرد و پایان مردادماه را مهلت تعیین تکلیف اراضی بازآفرینی اين استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت را ه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ملی بازآفرینی شهری حول پنج موضوع می‌چرخد که یکی از آن ها توسعه خدمات روبنایی مانند ساخت درمانگاه، ورزشگاه، آموزشگاه، پارک محله، کتابخانه، سرای محله و... است.

وی گفت: شاخص دیگر توسعه خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات است و محور دیگر احداث فضاهای عمومی شهری از قبیل میادین، معابر و پیاده‌راه‌ها و مرمت ساختمان‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو محور دیگر برنامه بازآفرینی شامل فعالیت دیگر نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن و توان‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محل است، افزود: هر کدام از استان‌ها در یکی از محورها خوب عمل کرده و گاه برخی با همدیگر اختلافات جزئی دارند و در یکی از شاخص‌ها پیشرو هستند.

وی تأکید کرد: استان همدان در دو بخش فضاهای عمومی شهری از قبیل میدان‌سازی و پیاده‌راه‌سازی و همچنین مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل کاربری آن به فرهنگی اجتماعی و ساخت سرانه‌های فضاهای عمومی شهری خوب عمل کرده است.

عشایری با بیان اینکه همدان در بخش اراضی که می‌تواند در اختیار تولید مسکن قرار گیرد پیشرو است گفت: مقدمات تأمین اراضی در این استان به‌ خوبی انجام شده و در جلسه با استاندار عنوان شد که ظرف یک ماه تا پایان مردادماه این اراضی تعیین تکلیف شده و در اختیار توسعه‌گران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهرهایی که فعالیت‌های بازآفرینی پیش می‌افتد برنامه اقدام مشترک وجود دارد و هر جا همگرایی بین شهرداری و مجموعه راه و شهرسازی و بقیه دستگاه‌های اجرایی اتفاق می‌افتد عملکرد مطلوب رقم می‌خورد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: سیاست ما در طول برنامه بازآفرینی شهری حمایت جدی از شهرداری و تغییر روند شهرداری از پاسخگویی به پرسشگری است که در قالب دبیر ستاد بازآفرینی شهری محقق شده است./

نظر شما