شناسهٔ خبر: 57141 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی استانداری مازندران و مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی

جلسه جلسه هم اندیشی استانداري استان مازندران و مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با هدف توسعه همكاری‌های علمي و پژوهشي، در محل استاندار ي مازندران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس ظرفيت هاي علمي ذي قيمت موجود در استان مازندران و همچنین تجارب ارزنده ملي و بين الملي منتج از پژوهش هاي كاربردي مركز تحقيقات در صبح روز يكشنبه مورخ ٩٧/٥/٢١ در محل استاندار ي مازندران برگزار شد.  

در جلسه امروز که به دعوت مهندس اسلامي استاندار مازندران و هماهنگي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران و مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي برگزار شد، شرکت‌کنندگان در خصوص بهره‌مندی از ظرفيت هاي علمي ذي قيمت موجود در استان مازندران و همچنین تجارب ارزنده ملي و بين الملي منتج از پژوهش هاي كاربردي مركز تحقيقات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه، مهندس اسلامي استاندار مازندران ضمن خيرمقدم به دكتر شكرچي زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و هيات همراه، به ارائه توضيحاتي در خصوص مسائل فني و مهندسي و چالش هاي حاكم بر محدوده ي جغرافيايي استان مازندران پرداخت.

وي همچنين استفاده از تجارب ذي قيمت مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي در جهت رفع نيازهاي علمي و پژوهشي استان را لازم دانست و از ايجاد مقدمات جهت بهره مندي بيش از پيش از اين همكاري ها ابراز خوشحالي نمود.

دكتر شكرچي‌زاده رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي  نیز در ادامه این نشست با ارائه توضيحات در خصوص تاریخچه شكل گيري و فعاليت‌هاي انجام شده و در حال انجام مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، همكاري و ارائه خدمات علمي و پژوهشي اين مركز به پهنه مهندسي كشور بويژه استان مازندران با بالاترين خطرپذيري مخاطرات زلزله در بين استان هاي كشور را، وظيفه  ذاتي و حاكميتي دانست و تحقق جامع آن را مستلزم حمايت دستگاه هاي  اجرايي استان در قالب تامين منابع استاني در اين زمينه عنوان نمود.

وي همچنين آمادگي كامل مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي را در راستاي دستيابي به اين مهم اعلام نمود.

سپس دكتر بيت الهي رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارائه مختصرص از سابقه تدقيق نقشه گسل هاي شهرهاي تهران، كرمان، تبريز، مشهد و كرج پرداخت و مقدمات برنامه عملياتي تدقيق گسل هاي استان مازندران بويژه شهرهاي ساري و قائم شهر را به اطلاع حاضران در جلسه رساند و خواستار حمايت استاندار مازندران در جهت آغاز اين مطالعات در استان مازندران در نزدیکترین زمان ممکن شد.  

دكتر راهب سرپرست حوزه پژوهشی معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز ضمن ارائه گزارش اجمالي از تاریخچه برنامه اقدام مشترك سازماني براي ساماندهي مديريت يكپارچه فضايي منطقه شهري بندرعباس، آمادگي كامل حوزه پژوهشي معماري و شهرسازي مركز تحقيقات را براي انجام مطالعات شهري مشابه در شهرهاي مورد نظر استان مازندران اعلام نمود.  

مهندس پاكدامن مدير شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران نيز در بخش پایانی جلسه امروز، مختصات و ویژگی‌های طرح ويژه توسعه استان مازندران را به اطلاع حاضران رساند.

مهندس اسلامي استاندار مازندران نیز در قسمت پایانی ضمن جمع بندي موارد طرح شده، خواستار هماهنگي هاي لازم در دستگاه هاي فني و مهندسي استان مازندران از يكسو و بخش هاي تحقيقاتي متنوع مركز تحقيقات راه مسكن و شهرسازي از سوي ديگر در جهت آغاز هرچه سريعتر فعاليت‌هاي پژوهشي مورد نياز استان شد.

 وي همچنين حمايت استانداري استان مازندران و دستگاه هاي اجرايي استان را در جهت تحقق اين مهم مورد تاکید قرار داد.

نظر شما