شناسهٔ خبر: 57470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد:

احداث بزرگراه‌ در استان اردبیل هزار و۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ساخت بزرگراه ​مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای احداث بزرگراه در این استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن در دو سه سال آینده بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهروسازی، به نقل از ایسنا، محبوب حیدری در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در دادگستری اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در تردد بزرگراه‌ها رتبه ۲۴ و برخورداری از بزرگراه‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد و ما تلاش می‌کنیم آمار تردد و برخورداری از بزرگراه‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی براساس تردد در محورها مجوز توسعه بزرگراه‌ها را صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل تصادفات نبود بزرگراه در این استان نیست چرا که اگر به احداث بزرگراه باشد کمترین تصادفات را در محور اردبیل – آستارا با بیشترین تردد شاهد هستیم در حالی که ۲۱ هزار وسیله نقلیه در این محور تردد می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از مطالعه احداث تمام بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: تنها محوری که در پیوست قانون بودجه ردیف اعتباری ندارد سه راهی سربند به مشگین‌شهر است در حالی که بیشترین تصادفات در این محور اتفاق می‌افتد.


حیدری افزود: برای احداث بزرگراه در این استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن در دو سه سال آینده بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه راه این استان در قیاس با سایر استان‌ها افزایش چشمگیر ۳۰۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: بودجه ۱۶ میلیارد تومانی سال گذشته به بیش از ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم در تکمیل جاده‌های استان اردبیل به ویژه راه‌های شریانی از این اعتبار ملی استفاده کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت ارائه نظرات کارشناسی را در حوزه راهسازی و وقوع تصادفات و ارائه پیشنهادات برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۰ درصد تصادفات  در نقاط حادثه‌خیز اتفاق افتاده در حالی که ۹۰ درصد تصادفات در مقطع حادثه‌خیز بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه در شمال استان اردبیل آمار ترددها متناسب با وضعیت جاده‌ها نبوده و ما مصمم به تکمیل بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی در این محور هستیم، گفت: برای ایمن‌سازی محور سربند – مشگین‌شهر که تردد ۶ هزار وسیله نقلیه در آن گزارش شده ما به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم زمینه تامین و اجرایی شدن پروژه ها فراهم آید.

وی به بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی استان به پیمانکاران اشاره کرد و افزود: بهسازی و تعریض محور پارس‌آباد – سربند و اتصال به مشگین‌شهر جزو اولویت‌های ماست و در کنار آن توسعه کمربندی بیله‌سوار و بهسازی محور پارس‌آباد – بیله‌سوار در دستور کار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل محدودیت منابع مالی را یادآور شد و اظهار کرد: ما در حالی که ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای جاده‌های استان نیاز داریم سالانه ۳۰ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام می‌شود که تخصیص آن نیز ۱۰ میلیارد تومان است.

حیدری گفت: از ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه موجود در استان ۳۰ کیلومتر در شمال استان اردبیل است که ما برای احداث ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در شمال این استان  به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که احداث بزرگراه در برخی از محورها هیچ توجیه عمرانی و اقتصادی ندارد./

نظر شما