شناسهٔ خبر: 57548 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

اقدامات دولت تدبیر و امید در ساخت و تجهیز بیمارستان‌های استان اصفهان/ جزئیات احداث و بهره‌برداری از ۵ پروژه بیمارستانی

محمد جعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی جزئیات پروژه های بیمارستانی و سایر پروژه هایی که در استان اصفهان و در طی دولت یازدهم و دوازدهم آغاز شد و به بهره برداری رسید را تشریح کرد.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجموعه عملکرد آن سازمان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را در استان اصفهان برای پروژه‌هایی که سازمان مسئولیت آن را برعهده دارد، تشریح کرد.

علیزاده گفت: بیمارستان ۱۴۰ تختی کلیشاد، بیمارستان ۳۵ تختی چادگان، بیمارستان ۱۷۴ تختی خمینی‌شهر، بیمارستان ۲۲۵ تختی نجف‌آباد و ندامتگاه ۷۵۰ نفره کاشان از جمله ساختمان‌های عمومی و دولتی بوده است که تقریبا از دولت یازدهم و در ادامه دوازدهم در استان اصفهان به تکمیل و احداث آن پرداختیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان جزئیات پروژه ها به بیمارستان ۱۴۰ تختی کلیشاد اشاره کرد و گفت: سال شروع این پروژه ۱۳۸۷ و سال خاتمه آن ۱۳۹۳ بود. هزینه تمام شده این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال بود که در زمینی به مساحت ۲۲۹۷۴ مترمربع اجرا شد.

علیزاده ادامه داد: بیمارستان کلیشاد مجهز به ۵ اتاق عمل، ۱۲ تخت مراقبت ویژه، ۶ تخت NICU، اورژانس، آزمایشگاه، بستری، زنان و زایمان، پلی کلینک و تخصصی است.

به گفته این مقام مسئول، احداث بیمارستان چادگان نیز در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۴ به اتمام رسید. هزینه تمام شده بیمارستان چادگان نیز ۹۰میلیارد ریال بوده که در زمینی به مساحت ۳۱۳۸۱ مترمربع به اجرا درآمد. این بیمارستان نیز دارای ۵ اتاق عمل،‌۷ تحت مراقبت های ویژه و NICU، اورژانس، آزمایشگاه، بستری، زنان و زایمان، پلی کلینیک تخصصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سومین بیمارستانی که در دولت تدبیر و امید در استان اصفهان ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت با بیمارستان ۱۷۴ تختی خمینی شهر برشمرد و افزود: سال شروع این بیمارستان ۱۳۸۷ و سال خاتمه آن ۱۳۹۵ است. هزینه تمام شده نیز ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که در زمینی به مساحت ۵۸۲۸۰ مترمربع به اجرا درآمد.

علیزاده در بیان تجهیزات بیمارستان خمینی شهر، اعلام کرد: بیمارستان فوق مجهز به ۶ اتاق عمل، ۳۴ تخت مراقبت ویژه و NICU، اورژانس، آزمایشگاه بستری، زنان و زایمان، پلی کلینیک تخصصی است.

به گفته مدیرعامل سازمان مجری، بیمارستان ۲۲۵  تختی نجف آباد نیز در سال ۱۳۸۷ ساخت آن آغاز شد که تا کنون نیز تکمیل آن ادامه داشته است. هزینه تمام شده این بیمارستان، ۲۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۶ برآورده شده است. بیمارستان نجف آباد در زمینی به مساحت ۵۰۳۰۹ مترمربع به اجرا در آمد.

علیزاده افزود: بیمارستان نجف آباد دارای ۸ اتاق عمل، ۳۳ تخت مراقبت ویژه و NICU، اورژانس، آزمایشگاه، بستری، زنان و زایمان و پلی‌کلینیک تخصصی است.

ندامتگاه ۷۵۰ نفره کاشان نیز از دیگر پروژه هایی است که در دولت تدبیر و امید در استان اصفهان به اجرا درآمد که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت آن از سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع با سرمایه ای بالغ بر  ۱۶۰میلیاردریال تا پایان ۹۶ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه گفتگوی خود با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: پنج پروژه بیمارستانی از سوی سازمان مجری به راه و شهرسازی استان اصفهان تفویض شد.

بر این اساس، پروژه‌های بیمارستانی تفویض شده به را ه و شهرسازی به شرح جدول زیر است:

ردیف عنوان ظرفیت (تخت) سال تحویل هزینه (میلیارد ریال)
۱ بیمارستان دولت آباد ۱۰ ۱۳۹۰ ۱۲
۲ بیمارستان گلدشت ۱۰ ۱۳۹۰ ۱۲
۳ بیمارستان درچه پیاز ۱۰ ۱۳۹۰ ۱۲
۴ بیمارستان قهدریجان ۱۰ ۱۳۹۰ ۱۲
۵ بیمارستان دهاقان ۳۵ ۱۳۹۳ ۵۰

 

نظر شما