شناسهٔ خبر: 57645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ششمین جلسه كار گروه تخصصی امور زير بنايی كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد

جلسه مديرشهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان كهگيلويه و بويراحمد از برگزاری ششمین جلسه كار گروه تخصصی امور زير بنايی استان در سالن جلسات استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كهگيلويه و بويراحمد، محمدمهدی سهيلی، مديرشهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان گفت: ششمین جلسه كار گروه تخصصی امور زير بنايی استان در تاريخ  ۳۰/۵/۹۷ با ۱۶ دستور كار ذيل مربوط به جلسه كار گروه تخصصی امور زير بنايی استان در سالن جلسات  معاونت امور عمرانی استانداری تشكيل شد.

وی در ابتداي جلسه به بيان كليات جلسه پرداخت. تصميمات اتخاذ شده در این نشست به شرح زیر است:

تعیین کاربری بخشی از اراضی زیر تل شهر یاسوج  از آموزشی عالی به مسکونی مطرح ، تعیین کاربری طرح انبار فروش فرآورده ای کشاورزی واقع در شهرستان گچساران ، تعیین کاربری  اجرای طرح احداث تالار پذیرایی واقع در شهرستان گچساران، تعیین کاربری  اجراي طرح  مجتمع خدمات –رفاهی – بین راهی  واقع در شهرستان بویراحمد، تعیین کاربری  اجراي طرح سیلند پرکنی واقع در شهرستان بویر احمد پلاك سرآبتاوه، تعیین کاربری  اجراي طرح  اردوگاه تفریحی –رفاهی -گردشگری واقع در شهرستان، تعیین کاربری  درخواست اجراي طرح پروش کبگ واقع در شهرستان بهمئی، تعیین کاربری  متقاضي اجراي طرح آغل دامی واقع در شهرستان بویراحمد، تعیین کاربری  اجراي طرح  اردوگاه تفریحی -رفاهی  واقع در شهرستان بویراحمد، تعیین کاربری  طرح آغل دامی  واقع در شهرستان گچساران،وس حدفاصل بین پل هوایی و پل رودخانه وسط روستای سرآبتاوه مطرح وبه ا داره راهداری و حمل  جاده ای ارجاع داده شود،در خصوص تعیین کاربری  درخواست شرکت صنعتی- معدنی ایلیا نیترات کهگیلویه  متقاضي اجراي طرح نیترات پتاسیم  واقع در شهرستان کهگیلویه  پلاك دیشموک –لیراب، تعیین کاربری اجراي طرح چمن مصنوعی واقع در شهرستان کهگیلویه، تعیین کاربری اجراي طرح  اردوگاه تفریحی –رفاهی -گردشگری واقع در شهرستان بویراحمد، تعیین کاربری  اجراي طرح چمن مصنوعی واقع در شهرستان کهگیلویه

اعتبار ۷۰میلیارد ریال برای طرح های بازآفرینی دوگنبدان 

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای چهار طرح بازآفرینی شهر دوگنبدان از سال ۱۳۹۶ تاکنون هزینه شده است.

 علیمردانی، در نشست روند اجرای طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: این میزان اعتبار برای ساماندهی خیابان بلادیان،مدرسه ۹کلاسه، کتابخانه و یک دهنه پل هزینه شده است که هم اکنون با سرعت مطلوب در حال تکمیل است.

وی اظهار داشت: ساخت پارک محله لبنان هم اکنون در دست مطالعه است.

علیمردانی بیان کرد: احداث مجتمع فرهنگی،یک دهنه پل و یک خانه بهداشت از دیگر طرح های بازآفرینی شهری در حال اجرای دوگنبدان است.

وی همچنین از تامین ۴۲۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده دوگنبدان در مناطق پربالی، کوی کیامرثی، محله لبنان و سادات خبر داد.

مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:شهر دوگنبدان ۱۶۲ هکتار بافت فرسوده و ۲۸۷ هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد.

عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه از تلاش های همه دستگاه های اجرایی متولی به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری قدردانی کرد.

وی گفت: نوسازی واحدهای مسکونی در کنار پیش بینی نوسازی جدول گذاری، سنگ فرش معابر و دیگر طرح های محرک و اجرای همزمان آن نشان دهنده موفقیت مسئولان اجرایی طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

فیلی با اشاره به این که کوی کیامرثی متشکل از یک هزار واحد مسکونی کمترین استقبال را از طرح احیای بافت فرسوده این طرح داشته گفت: بررسی ها نشان می دهد به دلیل تنگ بودن و قابل دسترس نبودن به معابر برای تردد خودرو در احداث ساختمان مردم قادر به بازسازی نیستند.

وی ابراز داشت: طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده از محله لبنان تا کیامرثی در دستور کار قرار گرفته است.

فیلی افزود: این طرح با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و خرید ۱۸۰ خانه در این مسیر عملیاتی و بازگشایی در مراحل پایانی است.

وی تصریح کرد: برای شتاب بخشی به این طرح ماشین آلاتی نظیر لودر، گریدر و کمپرسی از دستگاه های اجرایی مرکز استان تامین و کار آوار برداری به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد.

فیلی گفت: فاز دوم انتصال بافت فرسوده شهر دوگنبدان به کوی کارکنان دولت نیز با خرید ۵۶ واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که از سال ۱۳۸۷ تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود و در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن شروع شد.

۲۰هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آن ها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سرمایه گذاری۴۰۰۰  میلیارد ریال در حوزه راهسازی گچساران 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار میلیارد ریال در حوزه طرح های راهسازی شهرستان گچساران از ۲ سال قبل تاکنون سرمایه گذاری شده است.

علیمردانی در نشست بررسی طرح های راهسازی گچساران اظهار داشت: هم اکنون طرح های بزرگ راهسازی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد در این شهرستان در دست اجراست.

وی اظهار داشت: ساخت جاده نیمدور، محور گچساران به بابا کلان، جاده دیلم،گناوه- گچساران و چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان از مهمترین پروژه های در دست احداث این شهرستان است.
وی گفت: فاز ۱ و۲ جاده گچساران به باباکلان به طول ۱۶ کیلومتر در دست ساخت است.

علیمردانی ادامه داد: این طرح ملی بطول ۵۴ کیلومتر با اعتباری بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال اجرا می شود و تاکنون ۲۲ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است.

علیمردانی طول محور جاده دیلم ،گناوه -گچساران را ۵۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در سه فاز با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجراست ادامه داد: همچنین جاده روستایی نمیدور بطول هشت کیلومتر و پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجراست.

علیمردانی گفت: این طرح همزمان با هفته دولت بهره برداری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم بر شتاب بخشی به اجرای طرح های راهسازی گچساران تاکید کرد.

عزیز فیلی با اشاره به کندی عملیات جاده گچساران باباکلان بیان کرد: این طرح مشکل اعتباری ندارد و به دلایل فنی نیاز به تلاش مضاعف مسئولان برای تکمیل دارد.

وی بیان کرد: برای بررسی دلایل و یافتن راهکارهای تخصصی شتاب بخشی به ساخت جاده گچساران به باباکلان کارگروه فنی با حضور عوامل اجرایی و مسئولان استانی هفته آینده در یاسوج برگزار خواهد شد.

فیلی گفت: با توجه به اهمیت این طرح ها در توسعه اقتصادی این شهرستان نفتخیز مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل این طرح ها اهتمام ویژه دارند.

وی با یادآوری در دست اجرا بودن طرح های شهرسازی نظیر مسکن مهر، مجتمع های فرهنگی هنری پردیس و آفتابگردان در گچساران از تلاش مسئولان این حوزه قدردانی کرد.

۴۰۵ کیلومتر راه روستایی، ۲۷ کیلومتر چهارخطه، ۹۰کیلومتر راه اصلی و ۱۷۶ کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد./

نظر شما