شناسهٔ خبر: 57661 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

برخورد با فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌های اعلامی/ اختصاص ارز از طریق سامانه نیما به ایرلاین‌ها

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اختصاص قطعی ارز، از طریق سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده اظهارداشت: با مذاکرات و مکاتبات مفصل و ارائه نظرات کارشناسی توسط سازمان هواپیمایی کشوری به بانک مرکزی، با تامین ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از طریق سامانه نیما موافقت شد.

وی تصریح کرد: با نوسانات نرخ ارز بعضی از واسطه ها خارج از اراده شرکت های هواپیمایی نسبت به ارائه قیمت بلیت هواپیما خارج از چارچوب محاسباتی شرکت های هواپیمایی اقدام می کردند از این جهت امروز به منظور جلوگیری از چنین تخلفاتی و همچنین برای ایجاد تعادل در نرخ ها به خصوص در ایام پیک پروازی (تا آخر شهریور ماه) مدیران عامل شرکت های هواپیمایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نشستی برگزار کردند.

جعفرزاده گفت در این نشست شرکتهای هواپیمایی متعهد شدند با متعادل کردن نرخ بلیت هواپیما و مدیریت جدی بر نحوه توزیع آن، از ارائه بلیت هواپیما با نرخ های خارج از چارچوب که موجب نگرانی مردم می شوند، جلوگیری به عمل آید.

جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در قبال هرگونه اخلال در عرضه و نرخ بلیت هواپیما خارج از چارچوب و نرخ هایی که اعلام کرده اند، شرکت های هواپیمایی را مسئول می داند گفت: از شرکت ها خواسته شده تا باهرگونه تخلف توسط مراکز فروش بلیت برخورد و نسبت به معرفی آنها به سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان از متقاضیان بلیت خواست تا از مراکز معتبر اعم از دفاتر و یا سایت‌های دارای مجوز بلیت تهیه کنند و با مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان www.cao.ir گزارش تا به سرعت نسبت به آن اقدام شود.

نظر شما