شناسهٔ خبر: 5767 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی کشور:

در سال ۹۴ براساس مدل جدیدی آلاینده‌های شهر تهران پایش می‌شود

نشست خبری داود پرهیزکار- هواشناسی رییس سازمان هواشناسی کشور از ارایه مدلی جدید برای پیش بینی و پایش آلاینده ها در سال ۹۴ در تهران خبر داد و گفت: در این مدل میزان غلظت آلاینده ها در شهر تهران در ساعات مختلفی اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود پرهیزکار به ایرنا گفت: با پایش مستمر آلاینده های هوا در تهران شهروندان و مدیریت شهری می توانند براساس آن برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

وی با بیان آنکه آلاینده های جوی هم اکنون نیازمند کنترل بیشتری هستند، گفت: ورود آلاینده ها به جو و تولید گازهای گلخانه ای باعث افزایش گرمای زمین و تغییر وضعیت پدیدهای جوی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: تغییر اقلیم در مناطق مختلف جهان، افزایش گرمای کره زمین، آب شدن یخی های طبیعی، بالا آمدن آب اقیانوس ها و دریاها و زیر آب رفتن برخی از مناطق مسکونی در جهان از پیامدهای افزایش گرمای زمین ناشی از تولید گازهای گلخانه ای است.

رییس سازمان هواشناسی کشور، تصریح کرد: تداوم افزایش گرمای زمین در شیوع بیماریهای واگیردار بسیار تاثیرگذار است و حتی باعث شیوع برخی از بیماری هایی که پیش از این ریشه کن شده اند، خواهد شد.

پرهیزکار با اشاره به شعار سازمان هواشناسی جهانی در سال ۲۰۱۵، یادآور شد: سازمان هواشناسی جهانی که از ۱۸۷۳ شکل گرفت در این سال 'دانش اقلیمی برای کنش اقلیمی' را شعار جهانی نامگذاری کرده تا همه مردم جهان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بدون شک هرگونه تغییر اقلیمی وضعیت آب و هوا و بارش ها را در کشورهای مختلف جهان تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که با افزایش گرمای زمین بارش برف بر روی کره زمین بیش از پیش کمتر خواهد شد.

نظر شما