شناسهٔ خبر: 57702 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

بارش باران در گیلان و مازندران در سه روز آینده/ کاهش شدت توفان شن در سیستان و بلوچستان با کاهش سرعت باد

آب و هوا- هواشناسی براساس پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی قالب مناطق کشور در سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی قالب مناطق کشور در سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

با این حال در این مدت تنها بخش‌های غربی سواحل خزر شرایط متفاوتی خواهند داشت. در این مدت زمان بخش‌هایی از گیلان و مازندران شاهد بارش خفیف باران  و وزش باد خواهد بود.

طبق این گزارش در دو روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و توفان و گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

این پدیده توفان همراه با خیزش گردوخاک تا ظهر فردا ادامه داشته و به تدریج با کم شدن میزان سرعت باد از شدت آن کاسته خواهد شد. با این حال توصیه این است که برای کاهش اثرات مخرب کم شدن دید افقی و کم شدن کیفیت هوا بابت سلامت و بهداشت مردم در حمل و نقل جاده ای تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

در همین مدت در جنوب کشور به خصوص در شمال شرق هرمزگان و قسمت های جنوبی فارس افزایش میزان ابر همراه با رعدوبرق به خصوص در شب‌ها دور از انتظار نیست و طی این زمان سایر مناطق آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

تهران هم برهمین اساس آسمانی صاف همراه با وزش باد را تجربه خواهد کرد و بیشینه دما در آن به ۳۵ درجه بالای صفر رسید.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما