شناسهٔ خبر: 57732 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول تشریح کرد:

جزییات ورود اولین گروه حجاج به فرودگاه امام خمینی (ره)/ آمادگی برای استقبال از حجاج

علی رستمی معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه امروز نخستین گروه از حجاج به فرودگاه امام خمینی (ره) باز خواهند گشت.

علی رستمی، معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه نخستین پرواز بازگشت حجاج به کشور، ساعت ۳:۳۰ صبح امروز به زمین نشسته و  بازگشت عوامل حج و زیارت را بر عهده داشته است، گفت: پرواز دوم بازگشت ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه عصر امروز اولین گروه از حجاج را به کشور منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: این پرواز که توسط ایرباس ۳۳۰ هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد، ۲۹۵ نفر از حجاج را به کشور باز خواهد گرداند.

رستمی با اشاره به اینکه پروازهای بازگشت حجاج از ۵ شهریور شروع شده و تا ۲۵ شهریور ماه به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت، گفت: مجموعا ۹۲ پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه حدودا ۲۴ هزار نفر  از زائران ۸ استان تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، سمنان، لرستان، مرکزی و شهرستان کاشان را به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳ ایرلاین انتقال این حجاج را به فرودگاه حضرت امام به عهده دارند، ادامه داد: سی درصد پروازها را هواپیمایی عربستان سعودی و۷۰ درصد باقی را دو ایرلاین قشم‌ایر و ایران‌ایر انجام خواهند داد.

رستمی با بیان اینکه پروازهای رفت حجاج در کمال آرامش انجام شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تجربه خوبی که در پروازهای رفت رخ داد در پروازهای بازگشت نیز تکرار خواهد شد. بخشی از ترمینال یک فرودگاه به بازگشت حجاج اختصاص داده شده و تمامی امکانات در آنجا فراهم شده است.

این مقام مسئوا با اشاره به اینکه امکانات ویژه‌ای برای حجاج ناتوان یا جانباز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای ورود جانبازان به کشور پاوین اختصاصی فرودگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام ارگان‌های موجود در فرودگاه اعم از نظامی و انتظامی و ایرلاین‌ها و شرکت‌های هندلینگ کننده و مجموعه فرودگاهی تمام توان خود را به کار بستند که خاتمه این سفر معنوی ۳۰ روزه در فرودگاه حضور امام با آرامش و دور از هرگونه استرس انجام شود.

بهتر است استقبال در منازل و محلات باشد

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ضمن تقدیر و تشکر از خانواده و اطرافیان حجاج محترم که در سفر رفت با حضور کم تعداد به عنوا

 

ن مشایعت کننده این امکان را فراهم کردند که سطح خدمات برای حجاج بالا باشد، گفت: خواهش دارم در پروازهای برگشت نیز استقبال را در محلات، منازل و مساجد انجام دهند و با تعداد کمتری جهت استقبال در فرودگاه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نباید نگران ورود حجاج به فرودگاه باشند، ادامه داد: تمام امکانات فرودگاه بسیج شده تا حجاج در کمال آرامش وارد کشور شوند. اگر مانند هنگام رفت، تعداد استقبال کنندگان کم باشد، قطعا خدمات با سطح کیفیت بالایی به حجاج ارائه خواهد شد.

رستمی افزود شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ و سایت www.ikac.ir اطلاعات پرواز فرودگاه حضرت امام و همچنین هرگونه تاخیرات احتمالی یا تغیرات برنامه در پروازهای ایرلاین‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهند. خواهش دارم کسانی که با تعداد محدود برای استقبال به فرودگاه می‌آیند، حتما قبل از حرکت با اطلاعات پرواز فرودگاه تماس گرفته و یا برنامه پرواز را از طریق سایت مطالعه کنند.

نظر شما