شناسهٔ خبر: 57760 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

ادامه عملیات بازگشت حجاج به کشور تا ۲۵ شهریور/ بازگشت ۸۵ هزار حاجی با ۳۲۰ پرواز

سید محمود رضوی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز پروازهای بازگشت حجاج به کشور خبر داد و گفت: پروازهای بازگشت تا بامداد ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

سید محمود رضوی، سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات بازگشت حجاج به کشور گفت: برای بازگشت حجاج به کشور حدود ۳۲۰ پرواز چیدمان شده است که ۱۳۰ پرواز توسط هواپیمایی سعودی و ۱۹۰ پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پروازهای بازگشت حجاج به کشور از ديروز صبح آغاز شده و تا بامداد ۲۵ شهریور که آخرین پروازها در فرودگاه گرگان به زمین می‌نشینند، ادامه خواهد داشت. ترکیب پرواها نیز مانند پروازهای رفت است و بالغ بر ۸۵ هزار حاجی با این پروازها به کشور باز خواهند گشت.

رضوی با اشاره به تقسیم پروازها میان هواپیمایی سعودی و ایران‌ایر گفت: در پروازهای رفت ۵۹ درصد پروازها متعلق به ایران‌ایر بوده و ۵۲ درصد مسافران با این پروازها منتقل شده‌اند. همچنین ۴۱ درصد از پروازها متعلق به هواپیمایی سعودی بوده اما به واسطه استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر، این هواپیمایی ۴۸ درصد کل مسافران را جابجا کرده است. پروازهای برگشت نیز تقریبا با همان ترکیب انجام خواهد شد.

وی افزود: برای فرودگاه‌ها حساسیت اعزام حجاج بیشتر شامل استقبال از خود زوار است، اما هنگام برگشت، آنچه بیشتر اهمیت دارد شرایط مستقبلان است.

رضوی خطاب به مستقبلين حجاج گفت: خواهشی که از اين عزیز دارم این است که قبل از حضور در فرودگاه حتما زمان پرواز را از اطلاعات پرواز فرودگاه جویا شوند تا زمان حضور خود در فرودگاه را تنظیم کنند. در فرودگاه نیز با عوامل انتظامی در مورد محل پارک خودروها و محل تردد وسایل نقلیه همکاری کامل داشته باشند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرایط خاص زوار حج اشاره کرد و ادامه داد: به طور معمول مسافران این پروازها از میانگین سنی بالایی برخوردار هستند. بنابراین تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین رفاه و نیازهای این عزیزان در فرودگاه‌ها انجام شده و تمهیدات لازم برای بازگشت بدون دغدغه حجاج به کشور پیش‌بینی شده است.

نظر شما