شناسهٔ خبر: 57836 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران؛

تشريح برنامه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما/ تعداد پروازهای چارتری کمتر می‌شود

نشست وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در كميسيون عمران مجلس برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای ساماندهی قیمت بلیت هواپیما را تشریح کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از خانه ملت، دكتر عباس آخوندي با بیان اینکه برای ساماندهی بازار بلیت هواپیما جلسه‌ای با انجمن شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده است، گفت: از انجمن شرکت‌های هواپیمایی خواسته ایم به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و نسبت به کنترل قیمت ها اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در صدا و سیما در خصوص تعیین سقفی برای افزایش قیمت بلیت به مردم تعهد داده است، افزود: با توجه به اینکه به صورت قانونی بخش هواپیمایی یک بازار آزاد است اما ما از خود انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص کنترل نرخ ها مطالبه داشته ایم.

وی با اشاره به سرنوشت پروازهای چارتری، تصریح کرد: زمانی که مسئولیت اداره وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفتم ۸۰ درصد پروازها چارتری و ۲۰ درصد غیرچارتری بود اما اکنون ۳۰ درصد چارتری و ۷۰ درصد برنامه ای است که در سایت تمام شرکت های هواپیمایی اعلام می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته به دنبال این هستیم که باز هم سهم پروازهای چارتری را کاهش داده و بر پروازهای سیستمی و برنامه ای بیافزاییم.

سیداحسن علوی: نوسان نرخ بلیت تا مهرماه کاهش می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور را تشریح کرد.

سیداحسن علوی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه(۶ شهریور ) کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این جلسه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال برخی نمایندگان در خصوص وضعیت بازار مسکن و همچنین قیمت بلیت هواپیما میهمان این کمیسیون بود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ابتدای جلسه سوال آقای فرج الله رجبی در خصوص وضعیت بازار مسکن از وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، افزود: با توجه به گستردگی موضوع مقرر شد این موضوع پس از بررسی های بیشتری در جلسات آتی کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد رسیدگی واقع شود تا پس از آن اقناع یا عدم اقناع نماینده سوال کننده مشخص شود.

وی با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس در این جلسه، تصریح کرد: بحث دیگر سوال برخی از نمایندگان در خصوص وضعیت ایمنی جاده ها از وزیر راه وشهرسازی بود که در این باره نیز مقرر شد برنامه این وزارتخانه در این حوزه در اختیار نمایندگان به ویژه نماینده سوال کننده قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بررسی وضعیت افزایش‌های نرخ بلیط هوایی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و همچنین وزیر راه و شهرسازی نیز خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی توضیحاتی را در خصوص صنعت هواپیمایی و همچنین نرخ بلیت هواپیما به نمایندگان ارایه کردند.

وی ادامه داد: طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در حوزه سازمان هواپیمایی نوسان نرخ بلیت تا مهرماه کاهش خواهد یافت.

علوی همچنین از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف وضعیت پروازهای چارتری خبر داد و گفت: در این حوزه مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با بررسی های کارشناسانه از افزایش بیش از حد نرخ بلیت هواپیما در پروازهای چارتری جلوگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تاثیرگذاری نوسانات ارزی بر نرخ بلیت هواپیما، افزود: در این حوزه وزارت راه و شهرسازی باید با بررسی کارشناسانه اجازه افزایش بی ضابطه نرخ ها را از ایرلاین ها سلب کند./

نظر شما